fredag 16 september 2011

Entry 90: Ölkorvar

Kamrater,

Jag var idag och  handlade lite varor på den lokala ica butiken.
Jag lade märka till ölkorvshyllan och väl där så hittade jag ett mix paket, ett 3pack från Ridderheims med 3 stycken heta ölkorvar.
Jag älskar kryddstark het mat och i synnerhet ölkorv så det vart ett självklart val.

När jag kommer hem och får upp paketet så ser jag till min förvåning att korvarna inte är märkta.
Dom låg alla 3 i varsitt genomskinligt plastpaket ihoppsatta med gummisnoddar.. hur fan ska en konsument som jag veta vilken korv är Red Devil, Hot Amigo och Explosion?!

Och dom ser ju alla 3 snarlika ut också, så det finns alltså inget sätt att urskilja dom på så jag får chansa på vilken som är vilken inför framtida köp.
Jag tycker det var rätt lamt att inte kunna markera korvarna. Det hade räckt med en siffra.

Må väl.
//MM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar