lördag 10 september 2011

Entry 86: Metadonfet

Det är en bieffekt som inte är så jävla rolig alla gånger.. just att man med metadon lägger på sig så jävla mycket extravikt i form av vatten och fett.

Detta kommer inte bli någon patetisk blogg om min väg ner i bältestorlek men just nu väger jag 95kg och har legat på 94-96kg nu i ett par månader så det verkar ha stabiliserat sig där.
Jag var iväg efter ett par jeans i dagarna, jag han bara gå till Carlings en snabbis och deras storlekar på jeansen jag provade var 36 i midjan tror jag och det var för litet, jag behöver snarare 40 kanske men jag hittade inga i den storleken ute.

Det får bli ett projekt för en annan dag, det känns jävligt onödigt att börja lägga pengar på kläder när jag ändå har planer på att gå ner snarast.
Men jag är inget anorexifall så jag får leta vidare efter ett par jeans i rätt storlek.

Det var det.

Ja, jag väntar fortfarande på pengar från ¤¤¤% från försäkringskassan, eller väntar på pengar gör jag väll inte direkt från dom utan mer ett betyg OM jag kommer få pengar eller inte.
Och det har dragit ut på tiden länge, länge.. och jag har skickat in åtminstone 2 läkarintryg skrivna direkt av min läkare.

Vi får se hur det blir.

Jag står på 110mg Metadon nu, jag hoppas denna dosen ska täcka hela dagen. Just nu är det för tidigt att säga egentligen, det är alltid så att efter varje höjning får man ett par 2-4 dagar där det känns "OK" men väntar man ettpar ytterligare dagar så "landar" man och mängden metadon fördelas i kroppen och då känner man mer exakt hur just den dosen fungerar.

- Hittils har jag inte fått helt nöjda resultat, förstå mig rätt MYCKET bättre resultat än Suboxone det är helt säkert. Som sagt, jag ger det ett par dagar.
Jag ska börja på dessa aktiviteter som frivården vill att jag gör och jag kan inte skita i dom eller säga nej för jag bryter då kontraktet och hamnar som följd på kåken.

En sak som är helt säker, tabbar jag mig nu igen så kommer jag få fängelsestraff -  det är helt 100, jag kommer inte undan längre. Men det är jag inte det minsta bekymrad över för den tiden är förbi -
jag är inte särskilt gammal (närmare 30) men det känns som att jag börjar bli för gammal för det här.

Till nästa gång
//MM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar