tisdag 13 september 2011

Entry 87: The statement of the year

Ja, det har kommit till den punkten att jag måste komma i form.
Jag vet inte hur jag ska hitta motivationen till det men på något sätt ska det gå för jag har verkligen ingen motivation alls.

Vi får se.

Drog på mig en ökning förra veckan till 110mg metadon, jag känner ingen direkt skillnad. Det var inte som från 90 till 100 då kände jag av det helt klart men nu är det mer subtilt.
Men det är inte riktigt så illa att jag är på kanten att åka och köpa på mig ett halvgram och låsa in mig.

Dom dagarna finns, förstå mig korrekt!
Men inte varje dag som tur är.

En annan sak som jag länge har velat göra är att köpa en ordentlig kamera, nikon, canon - dsl kameror, det kostar en bra månadslön.
Och då jag inte har någon hälsosam månadslön så är det lite svårt just nu. Men det är något som jag kommer göra.

Jag älskar fotografi, jag har använt lånad utrustning och har använt min kameramobil (Nokia N8 med sin 12-megapixelsensor, Carl Zeiss-objektiv)
Det är en helt ok "kameramobil" och den fyller sin funktion som "kameramobil" väldigt bra.
Det är ju helt olik fotografering du gör med en mobil och med en systemkamera till exempel.


Men som sagt, som mobilkamera är den i toppen, jag tror det har kommit ut om inte bättre så åtminstone bra utmanare till N8'an som ett bra tag var i absoluta toppen.


Mobilfotografering har sin charm, när man inte springer runt med en kamera och letar ögonblick så har man alltid mobilkameran med sig och kan fånga sådant som inte var menat för kameran. Så att säga.


Ta hand om er.
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar