måndag 19 september 2011

Entry 94: En helg

Så är helgen över, det har varit en lugn helg i vanlig manér.
Har sätt på den svenska serien Tusenbröder. För den som inte har sätt den så rekomenderar jag den starkt, det finns klipp (och hela episoder) att se på youtube för den som är intresserad. Som sagt, den rekomenderas!

Jag har sätt den tidigare när den kom ut 2002-2003 nångång samt vid ett par senare tillfällen.

Imorgon (eller senare idag) så ska jag till frivården efter metadonkliniken, ser inte fram mot det.
Inte för att det är något fel på personen i fråga utan pga att hela situationen är slöseri på resurser.
Lägg de resurser på någon som faktiskt kan och berhöver räddas.

Jag står redan stabilt tack vare mitt program och min drogfrihet. Men jag är dömd till frivården med särskild utskrivning vilket jag är helt med på och har varit från första dagen.
Det dom föreslår accepterar jag (i rimlig mån naturligtvis) och genomför jag. Låt mig formulera mig såhär istället - jag är heldre där jag är nu än sitter på någon kåk ett par månader/år.

Även om jag faktiskt måste erkänna att man ibland undrar om det verkligen vore så illa att sitta inne ett tag för det man har gjort.
Jag vet inte om det är min självdestruktiva sida som talar eller om jag bara är så förbannat utråkad som saker är nu i brist på bättre ord.

Ja, jag känner endel som har suttit inne vilket naturligtvis många i narkotikasvängen har gjort, så jag har en rätt så bra bild på hur det ser ut generellt sätt i svenska fängelser även om det beror på många faktorer hur man uppfattas som medfånge i den naturen.

Jajustja det kan jag ta upp och dokumentera lite snabbt.
En ny tattuering är på gång, eller den är ännu en spermie i mängden, den är planerad men inte mer än så.
Jag hoppas den föds snabbt när iden väl är gjord så att säga.

Jag har endel idér, jag är lite motsträvig mot att lägga upp alla idér här om någon annan skulle göra precis samma sak. Jag antar att det inte spelar så stor roll men jag är lite motsträvig just nu.
Så jag nämner att idén finns, den kommer antingen hamna på överarmen eller underarmen beroende på vilken idé jag går på först. Med tiden kommer det upp bilder och lite djupare in på idéerna men nu ska jag i säng är det tänkt.

Jag ska bara dra i mig mina 2milliliter Theralen samt en Sobril.
Tills nästa gång, ta hand om er.
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar