måndag 19 september 2011

Entry 95: V Energy

Var och handlade lite provianter när jag såg den ligga i en sådan portabel kyl som ICA ibland har utställda med vissa drycker i.

Så jag tog en då jag aldrig har provat den tidigare. Jag har inte någon vidare koll på energi drycker,
Red Bull smakar skit så mycket vet jag. OK den går att grogga på men ensam så smakar den skit.

Den här V påminde lite lite gran om red bull eller dess billigare kopior (som förövrigt är godare än red bull) men lite bättre.

31mg Koffein -
vilket får ses som ganska lågt då en Koffein Recip tablett från apoteket ligger på 100mg och är receptfri. Jag vet inte hur mycket en kopp vanligt bryggkaffe innehåller generellt sätt. Det är givetvis väldigt svårt att veta då alla doserar olika. Men jämnfört mot apotekets koffein tabletter står den sig rätt lågt.

Jag kan inte säga att jag vart mycket piggare, lite gran i en kvart kanske men nu är jag lika trött som jag var innan, om inte ännu tröttare tom.
Men den får 3/5 i energidrycks betyg, nästan 4 om det inte vore för priset som jag tror låg runt red bulls prisklass. Följ mig vidare på min energidrycksoddyseé efter den perfekta energidrycken!

//MM

1 kommentar:

  1. Lidl butikerna har en energidryck som smakar svartvinbär jävligt god enligt mitt tycke när den är väl kyld . Burken är svart och lila . De har någon light version med men den är inte god . Öob butikerna har en energi dryck som heter X ray och de har de i halvliters burkar samt 250ml .. Den är god när den är väl kyld samt att en förpackning på 4 burkar brukar gå på 30kr .. ibland har de kampanj då de släpper en hel platta med 24 st halvliters för 80kr plus pant tillkommer ... men den har hög halt koffe och taurin så blodtrycket går upp som fan för mig .. av halvlitarna .. Franks energi drink är god med

    SvaraRadera