tisdag 20 september 2011

Entry 96: Rockstar Energy

Idag plockade jag på mig en Rockstar Energy.
Jag läste inte vad den innehöll förräns jag kom hem och det var
32mg Koffein per 100ml och då det är en 500ml så 160mg koffein,
sedan innehåller den även Taurin som jag sedan tidigare vet kan ha lite konstig inverkan på
blodtrycket och hjärtat.

Och som ett brev på posten började jag känna av hjärtklappning och då jag är hjärtopererad så tror jag inte det är det mest hälsosamma jag kan styra med.
Amfetamin kan jag bruka utan att få direkt påtaglig hjärtklappning men vissa energidrycker får hjärtat att hoppa dubbelvolter. Konstigt.

Den smakade väll OK, bättre än red bull, nästan samma smak som på den energidryck jag recenserade igår "V".
Köpte även 2st V då det var 2st för 20kr så vad fan. Och den innehåller inget taurin så jag gissar
att den inte är precis lika dålig för pumpen som Rockstar med sitt Taurin.

Nog om det, det känns som jag bara pratar i cirklar. Den var OK men inget jag kommer köpa mer.

Träffade min nya övervakare idag, jag fick ett positivt intryck. Inte för klinisk utan en trevlig "lära känna attittyd".
Endel övervakare är mer kliniska i sitt sätt, det ska vara si och så och vi ska göra det och det sedan är det tack och hej.

Den här personen kan man kanske utveckla ett positivt förhållande med. Jag tycker om att prata på om allt möjligt, det kan skrämma iväg endel då jag är väldigt öppen och säger vad jag tycker och allt som oftast kommer det ut ocensurerat och rakt på sak. Så vi får se.

Så, så är det.
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar