torsdag 26 maj 2011

Entry 9: Diverse tankar

Det är Torsdag den 26e och jag sitter här vid datorn och försöker komma på något att göra, leta efter, forska om, en ny hobby kanske. Jag har inte en susning!
Jag har inte nog med mental stimuli känns det som just nu, allt går som på autopilot just nu gällande kliniken och livet kring den.

Vakna -> tvätta sig/klä på sig -> svepa en kaffe -> väl på kliniken ta Mettat -> hem/annat.

Det är rätt simpelt, jag har hela mitt liv levt efter principen "ta dagen som den kommer" eller Carpe Diem.
Iom att jag har levt som missbrukare utanför samhällets ramar så har jag inte haft något traditionellt yrke eller lön. Allt har gått på principen att fånga dagen och gör den till vad du vill.
Kände jag för att gå ut och sätta mig i en fin park och dricka starköl så gjorde jag det.

Jag satt först och smidde upp en plan som involverade heroin, pengar och kranar.
Att ha heroin var lika naturligt som insulin för den diabetessjuke. Pengarna kom från olika källor.
När pengarna och Horset var ordnat kunde jag slå i mig en fix innan jag gick ut för att skaffa mer horse och pengar och sedan dricka ölen i parken. Men alltid Heroin och Pengar - i den ordningen - alltid - varje dag!

Detta blog inlägg vart inget annat än lite lösa tankar såg jag nu. Så får det vara, ibland behöver man bara undersöka sina innersta tankar och få ut dom på papper (dator) och läsa dom för att sedan kunna tyda dom.
Jag drömmer förövrigt fortfarande helt otroliga drömmar, bizzarra, mardrömmar och liknande vilket börjar bli lite påfrestande nu.
Jag hoppas det lugnar sig vartefter.

Jag ska till Frivården snart och diskutera min skyddstillsyn med "särskild föreskrift" vilket betyder att jag har övervakning (träffa en viss person kontinuerligt allt från ett par gånger i veckan till ett par i månaden under 1år brukar det vara. Särskild föreskrift är vissa åtaganden som dom sätter upp som man måste genomföra exempelvis samtalskontakt, beroendevård av olika slag. Och följer man inte dessa kriterier bra nog så finns chansen att du åker in bakom galler istället)

Jag har alltid haft bra kontakt med Frivården, främst till en viss person som jobbade där men som nu jobbar med annat vilket jag finner oerhört trist då vi kom relativt bra överrens.
Jag hoppas det blir åtminstone rätt OK med de nya förhandlarna!

Sätter stopp där för just nu.
Carpe Diem
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar