fredag 20 maj 2011

Journal Entry Maj 20 -11

Godkväll, vilka ni än må vara som läser detta.

Idag var sista dagen jag behövde sitta övervakad så från och med imorgon stiger jag in på kliniken och styr klacken mot soffan, sitter ner, väntar 5-10minuter (beroende på om det sitter många narkomaner ihopträngda väntandes på sin tur) (Endel mer uppenbart påtända än andra kan jag väll flika in)

Jag vet givetvis vad dom är påtända på, Research Kemikalierna som börjat få fotfäste bland missbrukare. (och brukare för den delen)
Personligen skyr jag skiten som pesten, det är inget annat än billiga skitkemikalier ihopkokade i underground labb långt in i asien.
Vi pratar kemikalier som man knappt vet någonting om ännu, jag tror vi kommer få se en hel generation gå ner sig i Research Chemical skiten och tvingas in på långvården allt för tidigt - allt på grund utav bieffekterna av dessa medel.

Endel må argumentera att jag inte ska säga något då jag själv har missbrukat "tunga" och "farliga" preparat.
Jag tycker jag har all rätt i världen att utrycka min åsikt, dels för att vi fortfarande lever i en tid där yttrandefrihet finns som en självklarhet. (?)
Och sedan att jag kan mina grejer efter 10år i "det livet" så har jag sätt allt, hört allt och kännt på allt och vad jag ser är personer peta i sig ett långsamt gift som äter upp dom innifrån.

Jag har mina egna små moraliska "dilemman" där jag har kamrater som börjat använda dessa preparat, här kan jag inget annat än att berätta vad jag vet och vad dessa kemikalier är och vad dom gör med folk.
På kliniken är det ta mig fan ibland värre än amfetaministträff där tjackisar av den gamla skolan (50-60-70 åringar) går lös på amfetaminlösningarna och lösgaddarna flyger genom luften av allt tandsmatter och tjackticks.

Imorgon Lördag den 21e åker jag efter kliniken hem till min gamle vapendragare och lagar lite mat och ser någon film och umgås som två nyktra män. Man måste ju bli bra på sådant nu, nu hjälper inte åratal av pundtuggs erfarenhet längre..
Sommaren är på intåg, lite kontrast till den stämning som ibland sköljer över "oss" som bär på tunga skulder.


(Bilden är tagen med min Nokia N8)
Tills nästa gång, ta hand om varandra.
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar