fredag 20 maj 2011

Journal från kliniken

Hallå alla,
Det är idag Fredag den 20e. Jag sitter på min Metadon-klinik och ska här sitta i runt 1h till.
Jag är såpass nyinställd på Metadon så dom vill hålla en kvar för övervakning i 4h varje dag man kommer dit för sin medicin.

Givetvis går det enbart till såhär i början, merparten behöver aldrig ens göra det men dom har varit inlagda på slutenvård under hela den tid där man övervakar EKG, betéende osv för förändringar.
Jag låg inlagd lite drygt 2 veckor sedan klarade jag inte av att sitta inlåst på avdelningen längre, började irritera mig på saker och ting. Speciellt andra intagna patienter, fick bita mig i näven många gånger.
Jag har tänkt skriva ett längre inlägg om min tid på den avdelningen så jag låter bli att röra vid det det för nu.

Idag tar jag 60mg Metadon, (1ml = 1mg) vilket blir 60ml av DNE's Metta, alla ni som har druckit den vet hur den smakar. Jag har för mig att det var några personer eller om det var någon organisation i Danmark(?) som yttrade sig om DNE's Metadon och då stämde DNE/ABCUR dessa personer...
Jag är inte 100 men jag ska försöka hitta artikeln och sedan ge min syn på det.

Vad finns det mer att ta upp lite snabbt,.. Det är oerhört skönt att kunna ha med laptopen nu när jag har övervakning! Spela poker och se på någon film alternativt serie är guld värt för att få tiden att gå.
(Ja det är "låtsas poker" alltså ingen riktig valuta. he he)

Nåja angående att sitta under övervakningen, jag behöver bara sitta imorgon eller om det är idag som är sista och efter det så får jag gå till kliniken - dricka mitt metta - sedan gå hem. Smidigt!
Sedan vartefter få ta hem doser över helgen, precis som med Suboxone med andra ord.

Jag har även fått papper från min rättegång och dom går på frivårdens plan, förlängd övervakning + ytterligare vård. Det ända Jag vill är att få fortsätta på min substitutionsbehandling!
Jag är väldigt taggad för att ta tag i mitt liv en gång för alla, aldrig har det kännts så positivt som det gör idag på den fronten! Stort självförtroende och inte nöja sig med något annat än GULD!
Bara jag inte dränks i min egen uppblåsthet, vilket har hänt förr ett "antal" gånger.

Den här journalen är till för både mig själv och er som väljer att läsa om mitt liv och situationer.
Jag skulle kunna skriva på i all oändlighet känns det som men för att inte snöa in på saker för mycket stannar jag här, för nu.

Ta hand om varandra,
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar