söndag 22 maj 2011

Journal Entry Maj 22 - Its Sunday

Hej Hej vem du nu må vara som läser dessa rader.
Jag kan inte lova någon underhållning av värde eller lösa världens mysterium med den här bloggen - men jag kan få utlopp för mina egna teorier och åsikter, vilket gagnar mig själv som person. Förhoppningsvis.

Igår lördag den 21e for jag som vanligt in till kliniken, drack mina 60ml Metadon & (Vilket förövrigt är deras största flaska sätt till storleken. 1mg/ml ligger den på)
fick mina bensodazepiner.
Jag får inte ut askar med benso som ska räcka en månad eller så pga missbruksrisken vilket jag är förstående för och har inga problem att hämta dom på kliniken. Även bensona glesas ut efterhand i takt med Metadonet.

Efter det så for jag hem till min vapendragare och "partner in crime" om man ska spela på den jargongen. Han och jag känner varandra sedan vi var småbarn i 13-14års åldern och vi började använda droger tillsammans osv. vilket för övrigt alltid binder ett starkt band sinsemellan.

Han är också på nykterhetens krokiga väg, hans senare problem har nog varit dribblandet med alkoholen. Nu "måste" han vara nykter och drogfri för att behålla jobbet som han är så glad att han fick efter mycket jobb från hans sida.
Jag skulle hata att se han förlora det, jag är ofta rätt orolig av den anledningen att det ska hända och vad hans ventil kommer vara.

Vi umgicks i lördags då och såg på två dokumentärer (som är ett STORT intresse för mig) den ena var en av Zeitgeist dokumentärerna jag minns inte vilken och sedan såg vi en annan som jag... inte minns vad den heter eller handlade om. He he jag råkade slumra ihop i soffan antagligen pga dålig sömn dagen innan + att Metadonet började verka vid det tillfället dokumentären sattes på.. Första gången jag "somnat till" på min Metadondos.

Nu börjar det bli sådär långt igen, jag kanske ska börja lägga ner tid att förkorta texter och skriva mer koncentrerat ?
(Finns det några läsare över huvud taget här :D så skriv gärna en kommentar om ni känner er manade)

Tills vidare, varmt, mätt och trött!
//MM

3 kommentarer:

  1. En läsare har du iaf här.
    Jag läste någonstans att metadonet blandas ut med saft, får man välja saft isåfall? :3
    Å jag tycker att du ska fortsätta skriva!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Kul att du ville posta en kommentar!
    Det ligger till så att Metadonet som används av Metadonprogrammen i Sverige just nu görs av företaget ABCUR och heter Metadon DNE.

    Flaskorna är färdigblandade/förfyllda och förseglade och smaken är en blandning av kemi med en hint av någon bärsmak. Inte så jättegoda mao.
    Jag vet att det tidigare var en metadonprodukt som smakade hallon. Jag vet inte om denna blandades till i efterhand men jag gissar på att det var samma som för DNE - att dom kommer färdigblandade.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Usch låter ungefär som hostmediciner som de envisas med att ha i en massa sötningsmedel och choklad & körsbärsaromämnen i.

    SvaraRadera