måndag 23 maj 2011

Journal Entry Maj 23 -

Utomhus skiner solen, knappt ett mol på himlen/himmelen och temperaturen är OK dock blåser det en hel del just nu.
Var iväg till min Metadonklinik som vanligt idag och väl där fick jag vänta ett tag för att sedan dricka mina 14ml Metadon.
Jag fick ökad dos idag som sagt, bytte upp mig från 1mg/ml flaskorna till 5mg/ml - alltså mer koncentrerad form och det kändes också på smaken att den var mer koncentrerad.

Fast jag behöver inte längre klunka i mig 60ml av denna..dryck.
Väl inne på kliniken när jag satt och väntade i väntrummet så kommer en medpatient ut efter att ha fått sin medicin och jag märker direkt att han är tvärpåtänd.
Ögonen stod i kors där han stod och försökte få ur sig meningar som mer lät som grymtanden men jag förstod att han letade efter några andra patienter vilka jag ej hade sätt till.

Det talas om att narkomaner kan känna igen en annan narkoman väldigt bra men denna individ gick inte att ta miste på - vilken människa som helst skulle ha sätt att något inte stod rätt till.
Om jag skulle gissa så skulle jag säga att det var frågan om någon av dessa Research Chemicals som fortfarande är lagliga.

Jag kommer skriva mer om dessa RC's och min syn på dom och vad dom gör och kommer göra med våran generation. Men jag kan säga redan nu att jag skyr dom som pesten.
Åter till ämnet, jag vet inte exakt hur klinikerna kombaterar detta riksproblem där metadon och subutex patienter tänder på med dessa lagliga amfetaminer.
Om någon vet så lägg gärna in en kommentar.

Jag sitter nu hemma, det drygt 2½ timme sedan jag tog mina 70mg Metadon och snart kommer peaken vara nådd och därefter se hur höjningen påverkar mig.

Nedan är ett foto av Forsknings Kemikalien "Mephedrone".













Vad har hänt med gamalt hederligt knark?? Narkotika som ändå var testat under många år så man kan dom in och ut och på alla vis.
RC boomen har verkligen fått en stor skara följeslagare men i takt med att substanserna klassas så sjunker intresset - intresset för "RIKTIG" narkotika kommer alltid finnas där. Dessa kalle-anka RC's försvinner tids nog - synd bara att skadorna de har framkallat inte gör det.. långvården nästa!

Stay of the Reseach Chemicals!
//MM

1 kommentar:

  1. Håller med om det här med Rc:s... Man har ingen aning om vad man stoppar i sig. Det är så olyckligt att många bara tänker på att "bara det inte syns på pisseprovet". Och drar i sig farliga kemikalier för att bli höga utan att riskera att visa positivt. oroande... Har inte testat så mycket själv, är inte så mycket för internet, vet ej vart man beställer och så, och de jag köper mina droger av på gatan, det är inga folk som har såna där saker till salu. Kan bara få tag i vanliga droger så håller mig till det. Men mephedrone fick jag en gång genom en kompis kompis typ. Fick ett hekto och delade det med tre vänner. Vi fyra drog i oss de 100 grammen på fyra dagar. Började med att lösa ett gram i taget och dela på fyra, i slutet satt vi och tryckte gram efter gram... tolerans och beroendeframkallande till tusen... höjde toleransen från dag till dag, och vi slogs fan om de sista kornen... har haft synflimmer sedan dess och det är två år sedan nu... snacka om faligt skit! Är nästan glad över att jag inte kan få tag på den drogen igen... kommer den ut på gatan så kommer många torska hårt på den..

    SvaraRadera