tisdag 24 maj 2011

Fantasi och Verklighet?

Jag kommer på mig själv sitta och nicka till för någon sekund för att vakna till med ett ryck
och jag kan nästan svära på att det var folk här hemma för jag hörde dova röster.
He he, det låter sinnesjukt nu när jag plitar ner det till ord. Det är inte riktigt allvarligt.

Jag har sovit lite si och sådar pga olika anledningar och dett medför en häftig dos fantasi,
som barn älskade jag att sitta och fantisera om olika saker. Allt som oftast var det om dator och konsoll-spel (Nintendo nostalgi) och andra fysiska saker som jag ville ha.

Iallafall så börjar jag fantasiera när jag nickar till och när jag snabbt vaknar till är jag fortfarande i fantasin - därav känslan av människor i rummet osv.
Jag tror inte det är aktuellt med PIVA, ännu iallafall!

Kriminalvården har kontaktat mig och jag ska upp till dom för att samtala om min övervakning och vårdplan om en snar framtid.
Jag hoppas innerligt att dom ser vilka framsteg jag faktiskt har gjort under de här senaste månaderna. Inga smutsiga urinprover, aldrig missat min medicin.
 (även om jag har varit försenad lite väl ofta)

Jag hoppas, hoppas! Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är orolig, för det är jag. Min substitutionsbehandling är vad som håller mig flytande och simmande på samma gång. Det har bokstavligt talat räddat mitt liv.

- Jag vet att många utrycker sig så (speciellt i TV program som Celebrity Rehab - den nöten kommer vi gå på framöver!) men i mitt fall stämmer det faktiskt.
Kanske går jag in på det närmare, kanske inte - vi får se om jag känner mig manad.

Nåväl nu ska jag sätta mig och "nicka till" igen och se på Bear Grylls Man vs Wild och äta glass!
Hoppas ni kan hitta eran harmoni i livet kamrater..

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar