söndag 5 juni 2011

Entry 14:

varmt, mycket varmt.
Just nu är det midnatt, tidig söndagsmorgon.
Hehehe, jag kan bara föreställa mig baksmällorna som kommer att paralysera det svenska folket idag. Det är en form av sadistisk underhållning.

Man måste ta till vara på alla anledningar man har för att vara nykter och drogfri och jag har en sadistisk sida till det. Det har jag, det har nog många.

När jag släpptes från sjukhuset i september förra året så satte jag upp ett personligt mål och det var att förbli nykter tills det nya året. Eller det målet hade jag redan bestämt när jag låg inlagd. (Mycket tid till att reflektera och tänka över saker när man låg där understimulerad)

I vilket fall som helst så klarade jag av mitt första mål, jag höll mig ifrån alkoholen och det var den 1 Januari 2011!
Kändes rätt bra, helt OK faktiskt jag led inte så mycket som jag trodde att jag skulle. Vem vill bli nykterist när han är närmare 30 liksom.

Men den 1 Jan 2011 satte jag ett nytt personligt mål och det var att vara nykter i 1år..
Jag for in till sjukhuset i Maj 2010 och sedan dess har jag inte rört en droppe alkohol så jag har klarat av 1år utan brännvin!
Och det gick förvånansvärt bra! Jag har inte satt upp något nytt mål, jag har tagit dagarna som dom kommer men inget sug efter alkohol.

Jag har hållt mig relativt sysselsatt. (Vilket är ett måste om man ska lyckas hålla sig nykter under en längre tid)
Sysselsatt med tex, läsa böcker(det trodde jag inte för 1år sedan), varit aktiv i vissa forum och debatterat om och i saker jag brinner för! Jag har tagit endel fotografier men inte nära så många jag skulle vilja! Hoppas på mer nu i sommar!

Hur ska jag knyta ihop det här inlägget då.. hm.
Jag vetifan och jag skiter i det just nu. Inläggen kommer inte upphöra.
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar