fredag 3 juni 2011

Entry 13: Detta är värme

Vilket väder, va. Helt otroligt.
Kanske är mitt första år där jag faktiskt kan få en solbränna vilket inte har varit något jag varken haft tiden eller lusten till att få förr.
Nej förr var drogerna och alkoholen nummer 1 att göra på dagen, efter det - ja då kunde man möta upp resten av  gänget nere i parken, sitta och dricka sig löjligt berusad från lunch till sent på kvällen.
För att när solen gått ner injicera en stark, fet, droppande panna* Amfetamin(tjack) för att få kontroll på fyllan och gången.

Amfetamin har nämligen den egenskapen att är du full (det spelar ingen roll hur full du är) och sedan snortar/bombar eller injicerar tjack så blir du på ett ögonblick i princip nykter! Eller Nyktrare!
Varför Amfetamin har denna egenskap vet jag faktiskt inte, jag tycker att jag borde veta, det är en sådan sak som jag ska kunna veta..  Jag får ta reda på det.

Kokain har inte samma effekt som amfetaminet har på alkohol, Kokain har mer en synergy/samverkan med alkohol så man är både full och kokainpåtänd - vilket inte är allt för obehagligt faktiskt. Det är rätt trevligt för att säga det lite snällt.
Det finns ett ord för denna kombo, jag får återkomma på den punkten också.

Men som tidigare sagts så tog man när solen gick ner en panna tjack och påbörjade efterfesten eller så gick man hem till någon och satt och pundade med något, ala stereotypisk amfetaminmissbrukare att punda med transistorradioapparater och gud vet vad.. ha ha.

Och lite här och var, åtminstone en fix heroin(eller annan opioid) i timmen, mer frekvent om ekonomin tillät.

Dessa "minnen" kommer upp i dessa tider när sommaren står här, solen skiner och solbrännan förhoppningsvis stannar länge iår!
Jag har pratat med många om missbruk i sig och speciellt mitt egna missbruk,
det alla har svårt att riktigt förstå och få grepp om är livsstilen, hur kan man välja att leva så som man gjorde?

Jag önskar att det fanns ett enkelt svar på den frågan som man kunde dra till med -
men nu gör det ju inte det utan svaren akompanjeras med ännu fler frågor. Det blir bara rörigt.
Men en sak kan jag säga och det är att livsstilen är tilldragande när man själv är så långt gången och beroende av sin drog.
Man har sitt beroende som gemensam nämnare och allt som kommer till.
Det är mycket fart och fläng, aldrig en tråkig minut utan det är alltid något som är pågång och något som måste göras och droger som måste knarkas!

- Jag kan ibland sakna det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar