onsdag 1 juni 2011

Entry 12: Deadliest

Jag satt och såg på Deadliest Catch serien som går på Discovery, krabbfiskarna på Berings hav.
Dom som själva har kikat på serien eller följt den har väll inte missat att kapten Phil Harris avled av sviterna från sin stroke som han drabbades av i slutet av förra sesonger om jag inte minns fel.

I vilket fall som helst så såg jag detta program och båten som Phil var kapten för hade nu en ny kapten men samma folk på däck som jobbade för Phil, bland andra hans två söner.
Den här sesongen med den nya kaptenen var, inte positiv för att skriva det mildt.
Den nya kaptenen tog sig an något han nog inte var beredd på, saknaden efter Phil var stor och det märktes väldigt väl. Det var ingenting som fungerade smort på den båten längre.

Och det fick mig att fundera på hur snabbt något kan gå åt helvete.
Dessa båtar, som fiskar krabbor på Berings hav är ändå multimiljonmaskiner, det är stora pengar på spel men på en handomvändning kan hela maskineriet rasa och ingen ser röken av några dollar..
Besättningen ombord på båten fick inget betalt över huvudet taget, allt gick till reparationer, bensin och annat "administrationskonstnader".

Jag har svårt att se någon annan ta plats efter Phil Harris ombord den båten, med samma crew - lyckas få igång den gamla jargongen som drog med sig skratt, underhållning och $$$ pengar till besättningen.
Det skulle isåfall vara om någon av sönerna tog tron efter sin far men jag har svårt att se det hända nångång snart.

peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar