söndag 29 maj 2011

Journal Entry 11: Rutten känsla

God kväll God kväll..
Jag sitter här och är rutten, rutten på att inte kunna hitta ett ballanserat mående!
Först var det depressionen och SSRI/SNRI* preparat, Citalopram, Zoloft, Prozac och Efexor och sedan var det insomnian, mediciner som Atarax, Propavan, Lergigan, Theralen, Xanor, Sobril!

Vad var det sedan, JO det var abstinensen, opioidberoendet som började med Suboxone behandling men avskrevs efter att ha stått på maxdos Suboxone i 2 månader till Metadonbehandling.
Inga protester från mig, men idag känns det ta mig fan ruttet att ändå vara så ur ballans när det kommer till Metadonet. Är jag resistant mot Metadon? Immun?
- Jag vet i Fan men idag känns det som så för jag får ju ingen effekt ur metadonet jag får på kliniken..

Jag står inte på någon superlåg dos längre, 80mg och jag har ingen lust att gå upp i skyn på 150mg delvis pga risken som finns med hjärtproblem (förlängd QT-intervall? torsade de pointes?) nae jag vet inte riktigt vad det innebär men att det inte är bra det vet jag. Och sådant som inte är bra står jag gärna över nuförtiden. Jag har inte råd att behandla min kropp som mitt egna laboratorium, historien bevisar att det inte går bra i längden om jag säger så.

Men vad ska jag då göra om jag står precis vid gränsen där förlängd QT-intervall/torsade de pointes riskeras att få ? Vad fan gör jag då?
Går jag tillbaka till Suboxone då?

Allt detta grubbleri fram och tillbaka har efterlämnat en äcklig smak i munnen..
Helst av allt skulle jag vilja rafsa i mig en näve Iktorivil och Xanor för det är ju så jag har lärt mig att göra under dom senaste 10åren.
Jävlar vad fint det skulle vara. Men jag har trots allt idag en förmåga att tänka till 2 gånger och inte bara se utvägar utan jag kan idag analysera problemet och erbjuda mig själv fler än 1 val vilket alltid har varit att FLY och med narkotika FLYR man lätt.

Allt jag vill är att min medicin - Metadonet ska fungera!!

*
SSRI= Selective serotonin reuptake inhibitor
SNRI= Serotonin–norepinephrine reuptake inhibitor
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar