måndag 6 juni 2011

Entry 18: Möblering

Jag håller på att styra och ställa, jag har snöat in på alla teman som finns till dessa bloggar eller journaler. Det blir en eventuell flytt till annan bloggadress, som jag faktiskt hade uppe ett tag, men jag tog ner den iom att det inte fungerade som jag ville.

Tröttnade på skiten så jag gör inga förändringar idag.

På kliniken gick det som smort, jag surrade (på "buzzern" eller ringklockan) och två sköterskor kom och öppnade, alla känner igen mig så jag behöver inte legitimera mig. Har bara gjort det vid 1 tillfälle och det var precis i början när jag började där.

Iallafall så kom jag in där och dom stod redo med min medicin så det var bara svepa Metadon-snapsen, hälla i lite vatten i flaskan och dricka ur det sista. (Allt för att få med all Metadon ur flaskorna eller hur)
Fick min apodos (heter det så nuförtiden?), jag fick min påse med mina dagliga bensodiazepiner.
Jag får inte ta hem hela askar med Sobril utan jag får min dagsdos från min klinik varje dag, jag får för flera dagar vartefter..

Jag börjar snart komma till 3 månader på mettat, då får jag börja ta hem över lördag och söndag, både Metadon och benso då. Om jag håller mig clean och på rätt spår vill säga!
Tabbar jag mig med tex smutsiga prover eller annan kriminalitet så skjuts det upp ytterligare.
(Jag undrar om dom rycker mitt Metadon om jag torskar för fildelning...)

Nåväl jag har varit clean, inte ens någon alkohol på lite över 1år och det känns helt åt helvete underbart!
Det måste jag verkligen säga, ärligt talat mår jag rätt bra!
Bättre än vad jag kunde föreställa mig faktiskt, jag tror mycket har att göra med min relation till min familj, som har förbättras enormt så jag klarar av att vara mer öppen och ärligt -
även fast det stundtals tar emot något såjävligt och allt jag vill göra är att sticka ut och peta i mig så jävla mycket pund så jag glömmer både dagen och nästkommande 30 dagarna.

Men det är här allt stöd kommer in, utan stöd hade jag g a r a n t e r a t fallit tillbaka i återfall!
Jag borde nog visa min tacksamhet mer än vad jag gör eller har gjort,
uppenbarligen kommer jag inte skriva allas namn här, jag får visa det in real life istället.

Jag är förövrigt nojig så in i helvete, dom jävla spindlarna.
Där det finns 1 finns alltid 2 eller hur?
Och där det finns 2 finns en hel arme.. So on that note.

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar