torsdag 16 juni 2011

Entry 31: Tandläkaren & Vemod

Jag var hos tandläkaren idag, lagade två mindre hål, gjorde klart en rotfyllning samt drog ut en tand.
Så det donades en hel jävla del i käften. Det fanns ingen speciellt jobbig smärta inblandat utan min tandläkare där borta på sjukhuset är en av dom absolut bästa men han slutar aldrig att överaska.

Jag visste sedan tidigare besök att han kunde borra och injicera bedövningsmedel utan smärta men nog fan trodde jag att det skulle kännas en hel del att dra ut en tandjävel..
Men inte fan gjorde det de, det kändes ingenting och gick på 10 röda.
Det ända jag kände och hörde var ett knakande, krasslande ljud. Så jag kan ärligt talat säga att den mannen gör sig möda till lönen!

Jag kom hem vid en halv 6 tiden, drog i mig 2st alvedon 500mg + 20mg Sobril och det har inte kännts något ännu.
En detalj jag dock är rätt så paranoid över är det faktum att efter man dragit en tand så bokstavligt talat öppnar man ett stort hål in i käken och blodomloppet. Bakterier kommer åka in men jag fick en, "stötdos/chockdos" antibiotika vilket ska förhindra dom riktigt elaka bakterierna att ta sig till hjärtat och den biologiska klaffen.
(Jag tror det kallades chockdos eller stötdos, någon får rätta mig och det var i princip en högdos antibiotika man tar 1h innan man drar tanden)

Sedan har jag ju förmånen att jag daligen äter Metadon vilket ligger i klass med morfin vilket får det att göra lite mindre ont.

Nog om tandfan, jag skriver om jag får ont eller om allt förblir guld och gröna skogar.
Jag känner mig vemodig idag...
Jag vet inte varför, men det känns som att det redan har gått så många skepp, vilket jag totalignorerat genom alla åren. Jag börjar närma mig 30år och vad fan har jag att slänga upp på bordet..
10års erfarenhet av att injicera olika rusgivande substanser. Det är ungefär så min CV skulle se ut.
Ärligt talat, det här är bara vad jag tycker - men man kan aldrig bedömma någon genom en bit papper, ens unika egenskaper och kunskap innom vissa områden går enbart att betysätta om man ger personen en chans att utföra jobbet.

Person A kan ha gått fullständig utbildning, gymnasie + högskola och allt vad sådant heter medans person B är självlärd och har lärt sig teknikerna och grundutbildningen på annat sätt än person A men ändå kan person B vara mycket bättre än vad person A är på det specifikta området.
Det är ju här många faller, som jag tex. jag har ingen gymnasieutbildning att flasha med men jag kan däremot garantera att jag kan jobba hårdare och bättre än vad många andra "högre utbildade" kan.
Men det är inte många företag som vågar ge oss den chansen, det förekommer men är mer sällan.

Ha en bra kväll
//MM

PS. Dag 6 på Efexor trappningen, står fortfarande på 150mg. Jag tror att min kropp har blivit rätt så "tillbakavand" till 150mg nu. Snart dags för etapp 2. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar