onsdag 15 juni 2011

Entry 30: Dag 5

Godkväll
Det har inte hänt något speciellt intressant idag, kom till Metadon-kliniken ca 20min försent pga magen började krångla tidigt imorse när jag låg och sov som bäst.
Vaknade upp med enorma magsmärtor, kramp och oerhörd smärta som jag aldrig har upplevt förut och då har jag haft problem med magen emellanåt.

Så jag tillbringade väll sammanlagt 2-3h inne på toaletten. Somnade till vid två toalettbesök så jag satt och sov på muggen ett tag, vaknade upp utav att benen hade somnat av alla grejer..
Såfort jag var klar med sprutlackerandet, hade lagt mig igen så vred sig magen om igen.. och så fortsatte det då i ett par timmar.

Tillslut lyckades jag somna och sov till 1215, 45minuter kvar tills jag ska vara på Metadonkliniken för att få min dos och mina benso.
Skyndade på mig kläder och stack iväg, hoppade tom över morgonsnusen!

Som vi alla nikotinister och koffeinister känner till så är nikotin och koffein på morgonen en perfekt start då det har effekten att man blir ordentligt skitnödig. Det är nikotinet och koffeinet som påverkar magen/tarmarna på något sätt.
Så.. ja jag hade ingen lust att äventyra min redan risiga mage med en prilla, gick fint till kliniken och därifrån till OnOff samt smådjurskliniken lite snabbt sedan tog jag en prilla och åkte hem.

Hur går det med Efexor(venlafaxin) nedtrappningen då ??
Det går faktiskt fint, är på 5e dagen på 150mg.
Bieffekterna eller abstinenssymptomen har ett dåligt rykte, Efexor ska vara en utav dom SSRI/SNRI som är svårast att sluta med.
(Notera att jag enbart jämnför mellan dom "modernare" SSRI/SNRI och inte dom äldre Tricykliska & MAO-)

Och vad ska jag säga, jag har egentligen ingenting att jämnföra med i "antidepressiv-medicinvärlden), jag åt Citalopram i ca 4 månader - det var min första SSRI som jag fick men den gjorde inte ett skit så den slutade jag äta och hoppade direkt till Efexoren.
Som tur var så fungerade Efexor på mig så jag behövde inte ploga igenom mängder med antidepressiv medicin i jakt på den som passar.

Åter till ämnet, Abstinenssymptom av Efexoren - Trötthet, minskad aptit och muskelvärk. Jag vet inte om mina problem med magen imorse hade med detta att göra. Kanske. Vem vet.
Magproblem står listat som ett potentiellt abstinenssymptom.
Jag tror det kommer bli mycket "intressantare" att känna på hur det känns efter nästa etapp - där jag tar bort 37,5mg eller 75mg från mina 150mg... det kommer nog visa hur abstinensbilden kommer se ut framöver.

Jag måste säga att jag ärligt talat är sugen på att plocka bort 75mg, delvis för att utmana mig själv antar jag.. pressa det till bristningsgräns, se hur jag reagerar på det.
Men det blir inte av förrän tidigast fre-sön!

Det vart lite långt ser jag nu. kombinationen av att inte ha sovit bra inatt, Efexor abs och Metadonets sederande egenskaper har en tendens att göra så jag sitter och nickar till stup i ett och lägger till nya ämnen att beröra hela tiden, det är nog anledningen till varför jag kan hoppa endel innom olika ämnen. Nej inget ADD/ADHD. heh.

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar