lördag 18 juni 2011

Journal Entry 33: Tvär torsk!

Godkväll kamrater,
Idag har varit en bra dag hittills, skjusat min bror och hans kamrat, de skulle visst ut och festa.
Min bror och jag har i arvet alkoholism i släkten men utöver det så är min bror skonad den här beroendesjukan. Han dricker som personer i hans ålder gör mer eller mindre, brorsan har alltid vart rätt lik mig men just på beroendet så är vi väldigt olika.

Kanske har det med att göra med att jag som storebror, så har han sätt vad missbruket för med sig och på så vis undkommit "missbrukarsjukan".
Jag är mycket stolt över honom!

Jag måste erkänna det, jag har säkert redan skrivit om det men jag är tvärtorsk på glass..
Det är en sak att man blir sötsugen som fan som opioidmissbrukare, det tror jag dom flesta långtidsgående narkomanerna kan relatera till åtminstone vid något tillfälle i deras missbruk.

Jag får en enorm aptit men det är just glasses som jag är torsk på.
Jag skulle enkelt kunna (och har gjort) äta en hel sådan 3L pack med 3 smaker.
Nu har jag dock skärt ner på det enormt mycket, det gick lite i överstyr där ett tag., Ha Ha!

//MM

2 kommentarer:

  1. Åh glass är så gott :3

    SvaraRadera
  2. Visst är det. Jag har fastnat för just 88an nu verkar det som.

    SvaraRadera