söndag 14 augusti 2011

Entry 76: Dag 5

Ok, jag ska förklara det så enkelt som möjligt.
Dom senaste 2 dagarna har jag vaknat upp med en ångest och orkeslöshet som är väldigt lik den man får när man vaknar upp bakfull.
Den där alkoholångesten (man behöver inte ha betett sig som ett svin, den där ångesten som tenderar att finnas där bara) som man har när man vaknar upp samt den totala orkeslösheten. Att gå ner till pizzerian eller affären är ett projekt i sig.
Ja ni vet vad jag menar tror jag.

Uppenbarligen är det Venlafaxinabstinenssymptom. Dom första 1-2-3 dagarna var helt lugna men dag 4 och idag har jag dessa symptom. Inatt upplevde jag också någon form av eletriska stötar i huvudet som bedövade kroppen på ett mycket märkligt sätt och jag antar att det är dom ökända stötarna endel drabbas av vid SSRI och SNRI abstinens.

Och jag sover väldigt dåligt, drömmer konstiga drömmar som väcker upp mig hela tiden dränkt i svett.

När jag har vaknat till lite så tar jag min 20ml á 100 milligram snaps av Metadon samt 10-20mg Sobril och efter ca 1h har Sobrilen börjat hjälpa en aning och efter 2-3h har Metadonet börjat fungera och efter det är det rätt så lugnt.
Jag har det absolut lättare än många andra som tänder av från SSRI/SNRI utan några andra mediciner, mitt Metadon och Sobril är uppenbarligen en STOR fördel.
Men jag vägrar börja med Venlafaxinet igen, jag har faktiskt en halv ask med 75mg Venlafaxine kvar. Jag ska kasta skiten.

Och som sagt att gnälla över det här vore ett hån mot dom som verkligen går igenom en jobbig period för det här är väldigt milda symptom i min bok då jag är van vid grava heroin och bensodiazepin abstinenser.

Nu ska jag laga mer tacos.
Hadetbra.
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar