onsdag 17 augusti 2011

Entry 78: Dag 8

Goddag,
Jag missade att rapportera en dag. Jag glömde helt enkelt bort det.
Dom vaga symptom jag hade börjar sakta försvinna nu, jag sov något bättre inatt även om jag fortfarande vaknar upp svettig och känner mig helt utmattad.

Ångesten är i princip borta, eller ja den ångest jag fick från abstinensen av detta preparat.

Känns förjävligt skönt att känna hur kroppen gör sig av med skiten. Känslorna och med det topparna och dalarna börjar titta fram mer och mer.
Den största skillnad jag har märkt hittils är musiken, jag börjar lyssna mer och mer på musik som jag alltid gör när jag inte är nerdrogad med droger.

Jag kan inte förklara det riktigt bra ännu men det kommer.

En annan sak som jag kom på mig själv med igår, mitt alkoholsug har tydligen väkts till liv igen..
Jag vet inte vad jag ska göra med det, jag har ju aldrig sagt att jag ska vara nykter hela livet utan jag är bara på ett långt uppehåll - 1år och 4-5månader.
Jaja vi får se hur det blir med det, min närmaste kamrat och vapendragare som jag tenderar att börja umgås med och supa när jag kommer in i dom här perioderna håller sig nykter nu pga Hepatit C behandling så det är en bra sak för mig. Så jag inte kommer in i det här varje dag krökandet igen.

Mitt Metadonprogram kan även sparka ut mig om dom misstänker alkoholmissbruk. Jag vet ett par som har fått problem i Subutex och Metadonprogrammen pga alkohol så det händer.

Vi får se, jag sitter nu och väntar på att klockan ska bli 1400 då ska jag åka till metadonprogrammet och hämta min dos.
Peace
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar