lördag 22 oktober 2011

Entry 104: Methadoneman & Buprenorphinebabe

Jag råkade hamna på följande sida när jag letade efter något,

http://wheresthemethadone.org/index.html

Budskapet verkar väll vara att avdramatisera metadon och suboxoneprogrammen för vi får en viss stämpel på oss när vi nämner för folk att vi är med i programmen.

Men jag är lite osäker på till vilken grupp den där kampanjen riktar sig. Jag har väldigt svårt att ta dom där webserierna på allvar men det kanske bara är jag. Troligtvis inte men man börjar undra.

Appropå stigmatisering så var jag på arbetsmarknadskontoret häromdagen på ett möte och jag nämnde då för den här personen att jag är med i metadonprogrammet
och hon höjde genast på ögonbrynen och utstötte ett krampaktigt - Jahaa ja ja.

Jag har inga problem med vad trångsinta individer kan tycka, jag har aldrig brytt mig om skitsnack det berör mig helt enkelt inte men det är väldigt bra att man talar om det iaf.
Speciellt då även endel smärtpatienter får konstiga blickar då dom nämner att dom får Metadon mot smärtan.

Ha det fint.
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar