fredag 21 oktober 2011

Entry 103: Ha en bra helg

Så är helgen här,
Firar med en Kopparbergs cider, päronsmak.
Det händer något när jag använder opioider, det är samma sak vid vilken opioid som helst - heroin, morfin, oxikodon, buprenorfin och metadon  och det är att jag klarar inte av att dricka öl.

Jag vet inte varför det blir så, öl smakar helt enkelt inte bra längre, efter en pilsner börjar jag må illa och blir skakig och jävlig. Det vore som att dom petat ner Antabus i opioiderna.
Men all annan alkohol går hur bra som helst, vodka, cider, whiskey osv. det är enbart öl jag inte verkar tåla.

Jag är inte ensam om det här fenomenet, jag har pratat med åtminstone två stycken som råkar ut för samma sak. Den ena är(eller var han fick kicken) var med i subutexprogrammet och den andra en simpel streetjunkie.

Vilket är lite synd för jag uppskattar ett par kalla öl under dom få tider jag har hållt mig helt drogfri från opioiderna men det rasar ju tillslut ändå.
Men det är inte så att jag går under om jag inte kan dricka pilsner längre. Det finns annan alkohol om man nu prompt ska dricka för alkoholens skull.

Annars blir helgen lugn, ska vara hemma och ta det lugnt. Inga förpliktelser eller åtaganden som måste göras.

//MM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar