torsdag 20 oktober 2011

Entry 102: Helg & Alkohol

Kamrater,
Det är torsdag, imorgon börjar helgen och allt som hör till, med andra ord grisfylla.
Gatorna i centrum kommer fyllas med överförfriskade svenssons som släpper ut de aggressioner dom byggt upp inom sig i veckan fram till helgen, denna ventil.

Kombinationen av mina mediciner, metadon, benso och hjärtmedicin gör så att min alkoholtolerans är oerhört låg. Det räcker med en starköl/starkcider på 7-8% så somnar jag nästan.

Jag är glad att jag tog reda på det i hemmets lugna vrå istället för att sitta på någon restaurang, nodda bort mitt i middagsbordet.. det hade inte blivit någon höjdare.
Jag drack en starkcider häromveckan, kopparbergs 7% jag drack den också jävligt sakta över en timme nästan och ändå vart jag så jävla trött så jag kunde ha somnat sittandes.

Vi får se om jag går och köper ett par öl eller cider, troligtvis gör jag det inte men vi får se.
Jag har inget direkt sug efter det, varken smaken eller berusningen. Jag antar att Metadon även fungerar på droger som amfetamin och alkohol också för mitt sug till alla droger har minskat mer eller mindre.

Eller så är det jag som har börjat växa upp och hitta njutning i annat än berusningsmedel, vem vet varför saker blir som dom blir och varför man känner som man gör. Allt man kan göra är att handla utefter den situation man befinner sig i just nu och se frammåt med möjligheter.

Jag har en nära vän som pratar mycket om dåtiden, han lever gärna i den forna tiden då saker var lättare och bättre för honom.
Jag försöker förklara för honom att människor förändras, vi utvecklas hela tiden och vi kan inte vara precis samma människor som vi var för 10år sedan.
Vi kommer alltid vara dom vi är men vi utvecklas fundamentalt på vägen mot framtiden. Det kan vara svårt för endel att få grepp om och handla utefter.

Man måste vara bekvämt i sig själv, tycka om sig själv för att utvecklas på ett psykiskt eller 'andligt' plan om man vill kalla det så.

Ta hand om er,
//MM


1 kommentar:

  1. Du har helt rätt i det du skriver så är det fast än man kan ibland tycka att ett visst ålder man befann sig kändes mycket bättre.

    För mig skullde det vara när man var 4-12 år
    när allt verkade så stort och man kunde fantasiera sig in i saker och se på saker med andra ögon . Typ leva sig in i tecknade filmer eller filmer , bilder mm det var jätte roligt :D
    men men dom dagarna är borta så jag får försöka få tillbaka lite av den fantasifullheten som kanske konstnärer har lite utav

    SvaraRadera