onsdag 19 oktober 2011

Entry 101: Metadon fungerar

God morgon
Det är nära på en vecka sedan jag skrev något här.
Endel personliga saker innom familjen som har skiftat fokuseringen lite grand. Jag kan bara hoppas att karma kommer göra det rättvist. Jag ska inte gå in exakt på vad det gäller men det är något innom familjen.

Mitt metadonprogram går bra, jag står fortfarande på 110mg men jag ska ta upp frågan angående en till dosökning snarast.
Jag står på en relativt bra grund idag, jag har min drogfrihet, jag unmgås inte med drogbrukande individer längre, jag har min samtalskontakt samt sköter mina obligationer från frivården.
Jag är rätt stabil idag både psykiskt och fysiskt även om det givetvis kunde vara bättre -
men så är det väll med alla, vi strävar alla efter att bli bättre och hälsosammare människor.
Ivartfall vi som har hoppet om en ljus framtid.

Metadon fungerar ypperligt mot drogsug, den tar även bort det värsta suget efter amfetamin, kokain och alkohol också så det är inte bara opioider den biter på. I mitt fall är det så iallafall och jag får skatta mig lycklig för det.
För jag vet att många kämpar enormt mot andrahandsmissbruk vid sidan av opioiderna.

NÄR Metadon fungerar så fungerar det jävligt bra. Det är det bästa sättet jag kan förklara det på.

må väl
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar