onsdag 8 juni 2011

Entry 21: En skrämmande tanke

Det finns ett par orsaker till varför jag har hållt mig nykter ända sedan jag hamnade på sjukan med blodförgiftningen, det finns dom uppenbara anledningarna som att låta kroppen vila, drog & alkoholberoendet.

Sedan finns det en annan anledning som jag faktiskt inte har pratat med någon om utan det är mest något jag har reflekterat över själv.
I mina gamla spår mätt så fick jag en total blackoutfylla 3 gånger av 4. Och det behövde inte alltid vara så överjävliga mängder alkohol men jag antar att min lever inte mådde särskilt bra så jag vart packad som en gnu på mindre mängder också.

Iallafall, under dessa "blackout fyllor" så har jag gjort allehanda konstiga, idiotiska, dumdristiga, omogna, bizzara saker.. Some strange fucking shit helt enkelt, endel grejer är för sjukt för att plitas ner på allmänt papper.Och här kommer poängen då, 

Vad skulle stoppa mig från att klättra upp på något random jävla tak och falla ner och bryta ryggen...

jag har klättrat i sådanna arbetställningar dom har på fasader när dom bygger om. Jag har klättrat upp för dessa, påtänd på Kokain och berusad på alkohol i "blackout-state"..
Jag har snortat linor med Kokain där uppe och halsat Explorer.

Eller vad fan som helst, råkat ta livet av mig själv eller någon annan eller skadat mig så illa så man blivit paralyserad,

för det finns inte riktigt några gränser kvar hos mig när jag hamnar i det stadiet.
Hela den här biten med blackout fyllorna är en av dom tyngst vägande bitarna till varför jag nu väljer att leva nyktert på, obestämd tid. Jag mår bäst av att vara nykter just nu så jag fortsätter nyktert!

Det kan vara något för er som läser också att begrunda, dom här tankarna slog mig inte på ett långt tag, det tog läänge innan jag verkligen såg det för vad det var.
Jag vet människor som har råkat ut för olyckor på fyllan som avlidit, påkörda av tåg, ramlat ner från höga höjder men jag refererade aldrig detta till mig själv. Utan det är något jag gjort på senare dagar och då har jag ändå levt rövare i över 10år.

Så var det med den saken. Ska till metadonkliniken senare idag i vanlig ordning men nu blir det att försöka sova lite.

Peace
//MM

PS. Om någon känner sig manad får ni gärna skriva i kommentarerna eller liknande om era egna insikter eller olyckor som fick er att tänka till när det kommer till graden av alkoholberusning! .DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar