lördag 11 juni 2011

Entry 24: Inte riktigt ballanserad

Kamrater

En liten snabb updatering om dagen, kanske skriver mer ingående senare just nu måste jag bara fylla kvoten av inlägg.
Men inte fan blir det mindre intressant för det, det går litet snabbare bara och inte lika mycket hjärnaktivitet krävs, utan bara luta sig tillbaka och läsa. Jag kommer inte slänga iväg några gåtor eller hårda nötter att knäcka ikväll.

Sitter och dricker ett glas Cola och reflekterar över dagen, jag var uppe på Frivården idag, då jag står under övervakning samt "särskilt återfallsprevention".
Urinprover lämnar jag på mitt Metadonprogram så den biten är löst där och jag tror inte att jag ska behöva springa på Frivården och lämna prover också. Det kostar liksom bara pengar för stickproverna och för vad?
För samma resultat som jag får i min kliniks prover.

Det är något som inte känns helt OK däremot, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Jag har funderat på det här hela dagen idag.
Efter att jag var klar med Frivården så lämnade jag med en oballanserad känsla..
Det kan vara att jag störde mig något på en av personerna på mötet som "trodde lite väl mycket" om en situation som dom båda på mötet knappt vet något om - min situation såklart.
Det drogs lite väl snäva kurvor, jag har verkligen inga problem med att lyda order om det gagnar mig i slutändan och det gagnar mig verkligen inte att sätta mig på tvären med människorna som i princip håller mitt liv i deras händer. Dom kan besluta att skicka mig i fängelse istället för att gå där.

Vi får se, det kanske är en kombination av olika saker som får mig ur ballans.
Egentligen ska det inte behöva vara så svårt, bara jag får ha kvar min Metadonplats i programmet så är jag nöjd för då vet jag att det säkrar en drogfri framtid för mig.
Det är vägen tillbaka till samhället som är svår och jag antar att det är just det, "verktygen" att ta till för att etablera sig lagligt i samhället som detta går ut på.

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar