söndag 12 juni 2011

Entry 27: Dag 2 av Efexor nedtrappningen

Ja vafan ska jag skriva, jag har ont i magen, och har så haft hela helgen sedan i Fredags av någon anledning. Det hugger inte, sticker inte utan det är ett ordentligt magknip i mitten och mot vänstra sidan av kistan.
Gör ont vid inandning om jag andas in djupt med magen.

Efexoren då, idag är andra dagen med 150mg. Det känns bra som fan att ha droppat i dos såpass mycket som jag har.
Jag har kännt av endel saker som jag tror beror på Efexoren och abstinensen och dessa ting är:

● Förhöjd ångest
● Aptitlöshet
● Värker i kroppen
● Trött

Det är dom symptomen jag har upplevt, fast ingenting som är förjävligt utan det känns ändå rätt OK, med tanke på att jag inte ens har hittat rätt dos Metadon ännu så jag står där och stampar på 80mg och så Efexor abstinens på det... recipe for disaster skulle endel uttrycka det.
Men jag måste vara medveten av att detta enbart är dag 2 och jag har mycket Venlafaxine (verksamma ämnet i Efexor) ackumulerat i kroppen så det kommer ta ett par dagar innan jag verkligen känner av det, tror jag, hoppas jag inte - men jag tror det kommer te sig så.

Blir det för förjävligt så kommer jag gå tillbaka till 300mg och sedan göra en lååång nedtrappning med att ta bort typ 37,5mg i taget, eller liknande.
Jag är inget fan av nedtrappningar, jag har aldrig varit det. Det är mycket mycket mer långdraget och förjävligt.
Samma var det med heroinet, jag hörde från olika håll - "Ta och trappa ner dig med bla och blö - innan du klipper av". Det fungerar säkert bra för endel men för mig är det helt och hållet fel väg att gå.

Jag föredrar att må förjävligt i ett par dagar mot att må dåligt i flera veckor.

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar