måndag 13 juni 2011

Entry 28: Dag 3 på schemat!

Jag sitter här och försöker känna efter hur jag egentligen känner mig.
Är jag glad? Är jag nedstämd? Är jag dysforisk Är jag euforisk?

Det är som ett svar jag fick på ett forum av en person, jag hade skrivit ner alla mediciner som jag äter för tillfället och det var i en tråd där jag var fundersam om min Metadonmedicinering verkligen fungerade.

Jag fick som svar, - I wouldn't feel much of anything.
Jag såg inte riktigt innebörden i de ord han skrev förräns efteråt. Han har en bra poäng.

Jag äter en hel del mediciner, det gör jag och det är jag förstådd med. Endel av dessa mediciner, 3st för att vara noggrann. Åtminstone 1 av dessa 3 mediciner kommer jag äta livet ut troligtvis.
Och det är en medicin som heter inget mindre än Trombyl och vad gör trombyl, jo den minskar risken för att blodproppar bildas.

Jag måste äta denna pga min biologiska hjärtklaff, det kan fastna blod och byggas upp till blodproppar just i den. Det är samma verksamma ämne i Trombyl som det är i Treo nämligen "Acetylsalicylsyra".
Fast i Treo är det 500mg Acetylsalicylsyra medans min Trombyl innehåller 75mg. Så det är en relativt liten dos.

Efexornedtrappningen fungerar fortfarande helt OK. Jag har märkt av att jag har blivit rätt så trött, kan det vara att noradrenalin/Epinephrin nivåerna har börjat sjunka kanske.
Det finns även viss data som påvisar att Efexor i doserna kring 225-300mg och högre påverkar dopaminet och dopamin är en nyckelfigur när det kommer till stimulerande droger som Amfetamin till exempel.
Det är också här min teori kommer i bilden, ju lägre jag kommer på Efexor-nedtrappningen ju bättre effekt kommer jag få utav Metadonet. Jag förväntar mig inga underverk eller att bli fjuttad utan bara känna att man har medicinen i kroppen och faktiskt få ett lägre drogsug. Men som med allt annat, med tiden kommer erfarenheten.

Jag känner någon känsla redan nu, jag tror inte den har med Metadon i sig att göra mer än att min hjärna börjar klarna efter att ha varit påverkad av SNRI under såpass länge.
Men det är alldeles för tidigt för att komma med några slutsattser, jag äter ändå fortfarande 150mg vilket är mycket. Inga nyheter om något schema ännu. Men det kommer!

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar