lördag 25 juni 2011

Entry 38: FYFAN vad skönt det är att..

..inte vara bakfull!
Ja det är ta mig fan skönt, det ger mig en sorts sinnesro att med vetskapen om att majoriteten av folk som på ett eller annat sätt konsumerar berusningssubstanser är bakfulla, avtändna och slitna kunna luta mig tillbaka i stolen och stöta fram ett AAahh. Det ger mig sinnesro.

Jag minns så väl hur det känns att ligga sjuk och dålig som fan dagen efter. Ska man dra till med något extra jävligt kan det se ut som såhär:

Vaknar upp tidigt som fan, 0700-0900 och det första man ser när man lyckats bända upp ögonlocken är en okänd jävla lägenhet, ibland vaknar man upp på golvet eller en soffa med en molande ryggvärk eller så har man haft turen att somna i en säng.

När man sedan panorerar och tar in hur rummet ser ut så ser man, oftast flertalet okända människor. Tankeverksamheten går sakta, sakta igång och man börjar försöka processa gårdagen och vart fan man befinner sig.

Mobilen har man turen att ha kvar, givetvis inget batteri kvar dock. Plånboken är kvar men ett par tusen kronor lättare. Det är här tankeverksamheten har börjat kunna pussla ihop lite av gårdagen och ångesten börjar krypa på och man vet att snart kommer ångest forsa fram..

Förhoppningsvis har man kvar ett par Xanor eller Stesolid som man kan peta i sig för att ta udden av ångesten.
Och sedan masa sig hemmåt.
Jag saknar inget av det där, alkohol kan verkligen skapa ångest och helvete.
Att på det ha en törst som ej går att släcka - ja då har du en dödlig kombination.

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar