söndag 26 juni 2011

Entry 39: FYFAN vad obehagligt det är..

..att vara dopesick!
Jag vaknade tidigt (0900) imorse och kunde inte somna om. Jag låg och funderade på varför jag var så pigg, och varför jag hade kläderna på mig. (hemmakläder)
Jag kom tillslut underfund med att jag hade somnat runt 2300 tiden igår, jag vet inte om jag börjar bli senil men när man har en blackout utan att ha druckit eller flöddrat på benso så börjar man fundera.

Jag använde iof benso igår, då jag har Sobril utskrivet men jag tar bara 40mg per dygn vilket inte brukar generera i blackouter.
En annan sak som händer när jag vaknar tidigt och inte kan somna om är att jag börjar känna mig semi-opioid-sjuk.. det är snart 24h sedan jag tog min senaste Metadondos.
Och att vakna upp och behöva vänta 5h på sitt metadon genererar endel obehagskänslor.

Jag vill inte dra det så långt och säga att jag är opiatsjuk men stadiet innan, där man känner ett obehag sprida sig i ryggraden där ångesten står och bankar på dörren.
Jag ska nog ta en Sobril och om ca 30min åker jag in till min Metadonklinik och hämtar dagens dos Metadon så ska dagen rulla på i vanlig ordning.

Var tvungen att plita ner detta, det är inte vanligt förekommande att jag vaknar sådär tidigt, som tur är!

//MM

PS. Jag vill inte låta som en bortskämd jävel som kan ta sovmorgon varje dag och blabla.
Men är man arbetslös och har sin dagliga metadondos vid 1400 så får man skylla sig själv. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar