måndag 4 juli 2011

Entry 46:Provsvaren skiner med sin frånvaro

Hallå Kamrater,

Jag är på ett konstigt humör idag, inte förbannad, inte nedstämd men inte glad heller.
Mina koncentrationsprover har inte dykt upp idag heller.. det har gått en månad sedan dom togs och det skulle ta max 3 veckor sades det.
Och jag har ju inte kunnat öka i dos under hela den här tiden så jag har stått kvar på 80mg Metadon vilket nätt håller hakan ovanför vattenytan men det är inte alls en fungerande dosering.

Min kontaktperson hade förhoppningar om att proverna skulle vara klara idag så det var tänkt med en dosökning men så lyser dom nu med sin frånvaro.
Min kontakt skulle försöka få tag på dom via telefon så vi får se imorgon hur det artar sig, jag håller tummarna ivartfall.

Det är jävligt frustrerande för jag vill komma igång och göra något om dagarna, börja ta tag i saker och ting som jag inte har någon ork med nu när läget är som det är. Det tär på en psykiskt också att dagligen ha det där paralyserande drogsuget. Det är svårt att sätta ord på känslan.

Ingen har kunnat sätta ord på hur det känns och jag tvivlar på att någon någonsin kommer göra det, dom som har sätt någon närstående gå igenom det har lite förstående. Men den som till 100% vet hur det känns är ni andra missbrukare som går igenom samma sak.

Jag vill inte porträtteras som en gnällig jävel som grinar på allt och inget för världen är så orättvis och jag har ingen kraft att gå från soffan till köket och laga mat.
Jag ser mig själv som relativt driftig och driven men mina metoder är inte uppskattade av precis alla kanske. heh.
Men det är okej, det är ju jag som får leva med mina handlingar & konsekvenser och jag är relativt stabil idag när det kommer till den psykiska biten. Det är en daglig kamp vilken just nu är relativt stabil som sagt.

Så jag tar inte åt mig av negativ kritik. Det är väll nästan tvärtom, jag har nog rätt svårt att se mina egna brister och begränsningar, ibland.. och då uppskattar jag ärliga människor mer än rövslickare vars ända feedback är positiv. Det kanske låter bra och så men enbart positiv feedback är inte något bra.
 
Man växer inte som människa med falsk kritik, eller man växer inte på ett positivt sätt utan man växer på en lögn som kommer slå en rätt i ansiktet en vacker dag och då står man där med kulorna i brevlådan.

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar