måndag 4 juli 2011

Entry 47: Mars glass

Kände att jag skulle rekomendera er om ni inte reda har smakat, det jag pratar om är - Mars glass. Alltså Mars Bars glass.
Den innehåller någon sorts mjukglass, lite ljus fudge ovanpå och sedan mörk chocklad som skal.
Jag har tidigare skrivit om att Metadonpatienter av någon anledning blir torsk på just glass och denna Mars glass är suverän.

För att få absolut bästa smak resultat ska man äta den när den glassen är smält, den ska inte vara flytande men mjuk, inte hård som den är precis när man tagit den ur frysen.
Jag gör som så att jag slänger in 2st i micron, med plasten på och allt - in i micron bara, 750w i exakt 10 sekunder.
(OBSERVERA att alla microvågsugnar lever sina egna liv så ta inte 10sekunders regeln på 750W som en lära utan ni får köra den gamla beprövade trial and error taktiken.

Men när man hittat rätt och kan få glassen perfekt så glassen innuti är mjuk, ytterchockladen får inte vara smält, den ska fortfarande vara någorlunda fast så den "håller ihop" hela mars baren.

Detta var en snabb munchie post. Trycker lätt i mig ett sådant paket med, hur många är det...,
3x3 stycken tror jag. 9st mars bars trycker jag i mig på en kvart. Lätt utan några problem.
Det ultimata vore ju att röka på en fet hövding innan men nu har jag inte den lyxen att jag kan använda Cannabis iom mitt Metadonprogram och urinprover.

Jag har aldrig varit en stoner, jag gillar inte Cannabis vidare mycket.
Ruset är rätt tråkigt tycker jag, man röker, skrattar lite åt saker och ting för dom ser så bizarra ut när man är pårökt.
Jag blir inte alls social på Cannabis, jag blir tvärtom, extremt introvert vilket jag inte uppskattar alls. Känns mest obehagligt.

Sedan växlar ruset vidare till "munchie stadiet" eller "the beginning of the end" som jag brukar kalla det, just för att när jag hamnat i munchie stadiet så kommer jag inte tänka på annat än mat den närmsta 1-2h och sedan kommer jag somna.

Så för att sammanfatta,
Jag röker, skrattar och är halvsocia i 1-2h - sedan munchies i 1-2h - sedan somnar jag.
Så man kan lätt säga att Cannabis inte är min "drug of choice". Jag måste dock skriva det att jag i vissa stunder kan uppskatta att vara helväck. Om jag inte har annat planerat utan KAN sitta ensam med rökat och TV+MAT som enda kompanjoner för en natt - då kan jag ibland uppskatta det.

Sedan blir jag allt som ofta väldigt sugen på Cannabis på fyllan, jag rökte faktiskt Cannabis i princip varje kväll i perioder då jag söp hårt. Detta för att Cannabisen gjorde det möjligt för mig att få matlust och kunna somna varje kväll utan att dricka extrema mängder och hoppas på att däcka.

Men utöver det har jag inte haft någon bra relation med Cannabis... jag uppskattar helt enkelt inte ruset då jag gärna är mer social och Cannabisen gjorde det motsatta för mig.

- Det blir lite motsägelsefullt i texten, relationen till Cannabis har helt enkelt varit att använda Cannabis som en sömnmedicin.

Nu vart det långt, mer Cannabis i framtiden!

//MM

1 kommentar: