torsdag 7 juli 2011

Entry 50: Lite om Hepatit C

Inatt drömde jag en rätt så bisarr dröm. Som vanligt kommer jag inte ihåg omständigheterna runt om men jag minns att jag vart stucken med en kanyl eller om det var jag själv som injicerade något.
Det ledde i vilket fall som helst till att jag åter fick hepatit c.

Jag vet inte om jag har nämnt det tidigare i mina poster (jag är tankspridd och glömsk så jag repeterar mig säkert väldigt mycket, haha)
iallafall jag vet inte om jag har nämt det tidigare men jag har haft hepatit C men hepatiten verkar vara utläkt. Det är vad läkarna säger och jag tenderar att tro på det dom säger.
Dom hittar antikropparna som bekämpar hepatit viruset men jag har inga hepatit virus i blodet, enbart antikroppar som sagt så jag är en av dom få som lyckas läka ut den och det är jag givetvis oerhört lättad över.

Men åter till drömmen, jag drömde det och jag hade en så kraftig ångest så det heter duga (fortfarande i drömmen) och jag tog det som att mitt liv var slut och allt jobb och slit för att hålla mig nykter var över och allt kom rasande ner.

Mitt i helvetet så vaknar jag upp, med en dyblöt kudde kan jag nämna.
Jag ligger ett tag och reflekterar på drömmen, jag har drömt mycket sådant som rör vid min hälsa, drogberoende och nykterhet och sådant.
Jag antar att det är min hjärnas sätt att koppla om sig själv efter att ha badat i alkohol och narkotika som kortslutit ledningar.
Hjärnans sätt att möblera om så man en vacker dag kan förstå och "make sense" av vad dom hänt och hur jag går vidare.

Och ni som läser mina inlägg, många av er är säkert missbrukare i varierande stadier.
Du har kanske hepatit c eller känner någon som har det.
Jag måste skriva det att det är absolut ingen dödsdom, inte på långa vägar!

Min bästa vän har hepatit c och han ska genomgå en interferonbehandling snart. Om det finns intresse hos ER som läser och om min kamrat godkänner så kan jag updatera er på hans färd igenom behandlingen.

Ni får skicka meddelande/epost eller skriva en kommentar så får vi se.

Tills vidare, peace

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har själv varit en missbrukare och jag har hepatit C. Det där som läkarna säger till dig om att din hepatit C är utläkt stämmer!
    90% av alla som får hepatit c får den elakartade och 10% får den som läker ut av sig själv. Jag är en av dom som har en elakartad hepatit C, alltså en som inte kan läka ut sig själv.

    Jag skulle jättegärna vilja följa din väns behandling om han vill dela med sig va det, är det cellgiftsbehandling han skulle göra?

    Önskar dig all lycka här i världen & kom ihåg att du är värdefull!
    / Streetmann

    SvaraRadera