lördag 9 juli 2011

Entry 51: Inte mycket

Har vart en relativt o-händelserik dag idag.
Var inne på metadonkliniken, åkte sedan med brorsan och handlade lite och han stack in på systembolaget. Jag avstod och gick ut till bilen och väntade.
Jag har inte direkt något mer satt datum på hur länge min sk "nyktra period" ska pågå.
Från början var det satt till nyår sedan till sommaren.

Och nu har jag varit nykter i, ca 13-14 månader. Jag har inte haft något sug att dricka mig berusad faktiskt, vilket är skönt.
Jag antar att jag är lite rädd för att få mersmak den dagen jag nu dricker, för när jag kommer in i dom här "perioderna" med mycket alkohol... det, slutar, aldrig bra. Jag bibehåller i stort sätt en enda lång fylla i några månader och ligger sedan där utan pengar och skakar på golvet med alkoholabstinens och allt som hör till.

Jag är verkligen inte en nyfrälst nykterist som har hittat min "högre makt".

hej hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar