fredag 15 juli 2011

Entry 54: Vi pratar dosering

God morgon, tidig morgon.
Så idag Fredag får jag reda på om jag beviljas ännu en dosökning med Metadonet, jag hoppas verkligen det går igenom redan tills idag. Jag ser ingen anledning varför dom inte skulle godkänna en dosökning iom att jag har talat rätt friskt om hur dosen är för låg och så vidare.

Så jag hoppas att jag får 100mg metadon senare idag när jag besöker kliniken.

Från Metadon till Efexor..
Jag har stått på Efexor rätt länge, 1½-2år, runt däromkring vem håller exakt koll..
Jag stod på 300mg Efexor som mest, och från 300mg trappade jag med ett steg ner till 150mg så jag halverade dosen vilket får ses rätt stort steg.
Så stod jag på 150mg i ett par veckor och nu för ca 5 dagar sedan sänkte jag återigen så nu står jag på ynka 75mg per dag.

Det får ändå ses som en lyckad nedtrappning från att ha stått på 300mg ner till 75mg på ca 3-4 veckor.
Jag har läst om individer som får trappa ut dom här SSRI/SNRI medicinerna under flera flera månader och ändå ha helvetiska abstinenssymptom.
Jag personligen kan inte direkt säga att jag fått några abstinenssymptom öht.
Det enda jag har haft lite gran utav är en viss yrhet, svartnade lite framför ögonen ett tag om jag reste mig upp för snabbt men det har avtagit. Utöver det var jag relativt skonad.

Målet är ju att stå på dessa 75mg i ett par veckor sedan halvera ytterligare, alternativt kapa hela medicinen.
Vi får se om sådär 2veckor.

Men jävlar man känner en skillnad på att ha rasat så snabbt i dos! Enbart positiva effekter då!
Känner mig mer levande, mot när jag stod på 300mg då man i princip är på "autopilot" eller sådär "sparlåga" hela tiden varken upp eller ner.

Jag kommer säkert kunna reflektera mer på skillnaderna när jag väl slutat med medicinen fullständigt.

Så var det med den saken.
Kanske ska ta och få lite sömn innan jag ska in till kliniken.
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar