fredag 15 juli 2011

Entry 55: Ingen dosökning

Så är det ännu en Fredag, tiderna går snabbt nu förtiden känns det som.
Jag fick ingen dosökning idag vilket jag verkligen hade hoppats på då detta börjar bli jobbigt nu att inte ha hittat sin dos på snart 3 månader.
Det känns som att dra en gummisnodd, spänna ut den och för varje dag som går så spänns den åt mer och mer.
Och det ända man vill är att kunna släppa på den "spänning" som gummisnodden skapar.

Tillslut kommer ju gummisnodden att gå av av all spänning och det är likadant, det här med narkomani och yttre stimuli. Medicinen ska avhjälpa spänningen men nu gör den inte det och det sista jag vill är att den går av för då rasar allting samman.

Jag hoppas ni förstår hur jag menar, gummisnodden är en metafor för det psykiska måendet antar jag.

Man gör allt man kan för att hålla sig på banan och inte återfalla i missbruket och är ni som jag emotionellt som gärna gräver ner mina problem, tycker att allt fungerar bara man tar i hårt nog. "Bära eller Brista" personligheten.
Så förstår ni nog, ska man behöva få ännu ett återfall för att det ska få folk att förstå att man inte mår så bra som man ibland kan få det att verka. Eller bara har svårt att beskriva och prata sina känslor - Bära eller Brista - personligheten igen. Varför ska det ibland vara så jävla svårt. he he.

Så är det med det.

//MM

3 kommentarer:

  1. Tjena ! jag känner igen mig i din situation, det är samma hos oss, det tar ett jävla tag o bli färdiginställd på metadon, och dom går väldigt mkt efter plasmavärden, mina värden har varit väldigt låga, på 100 mg om dagen, låg mitt plasma värde på 160. vilket är väldigt lågt, nu står jag på 110mg om dagen och det funkar betydligt bättre, är dock abstinent på morgonen, väntar just nu på en höjning till 120. och hoppas det ska räcka, 90 mg som du har är en bra dos, men uppenbarligen är den ej tillräcklig, äter du lergigan ? om du gör det så sluta med det omgående, då lergigan gör att ditt metadon fungerar sämre, jag lovar, hade själv lergigan, dom har till och med slutat skriva ut lergigan till metadonpatienter här. Har du lust o prata på msn? min adress är. j_astrom84@hotmail.com de känns som att du och jag har mycket gemensamt, samt att vi kan bolla ideer, o stötta varandra. det var jag som skrev tidigare, om Pharmadone! hör av dig1 / Johan.

    SvaraRadera
  2. Tjena,
    Jag fick reda på idag att anledningen till att jag ej höjdes i fredags var pga överläkaren på beroende ville att jag skulle göra två frågeformulär - jag glömmer alltid bort vad dom/det heter.

    Plasmakoncentrationen gjordes för över 1 månad sedan nu, jag vet faktiskt inte vad mina värden visade. Ska ta och ta reda på det.

    Ja jag har Lergigan och jag äter det varje dag.. brukar dra i mig 1st 25mg Lergigan på eftermiddagen samt 1st 25mg Lergigan till natten.

    Det var som fan. Det hade jag faktiskt ingen aning om, då ska jag ta och sluta och se om jag känner någon skillnad efter ett par dagar. Kan ju inte ta så lång tid för Lergiganen att lämna kroppen.

    SvaraRadera
  3. Tjena har ett par frågor om det går bra, har du en mail adress?

    Min Mail är bars3030@yahoo.no

    Hälsn
    Makkan

    SvaraRadera