lördag 16 juli 2011

Entry 56: Lördag, förknippas med vad?

Kamrater,
Det är som sagt lördag idag. Jag var iväg till metadonkliniken vid 1400, det gick snabbt som vanligt - halsa metadonsnapsen, hälla i lite vatten och dricka - allt för att få ut varje lilla droppe metadon.
Sedan får jag min apodos med Sobril sedan går jag därifrån, det tar inte mer än 5 minuter.
(Beroende på om det är kö givetvis men det brukar nästan aldrig vara särskilt lång kö av någon anledning)

Sedan åkte jag med brorsan till en del av staden, han gick på systembolaget och jag kilade in på ICA och köpte lite dricka (läsk) och micropizza.
Har ni inte provat Grandiosas Mexicana  så föreslår jag att ni gör det. Jag brukar inte ranka fryspizzor speciellt högt upp men den här fryspizzan är faktiskt god.

Andra fryspizzor är allt som oftast oballanserade, det är antingen såsen eller något pålägg som smakar konstigt och så tar den smaken över hela pizzan.. ungefär så brukar det gå när man köper fryspizza.
Men inte med Grandiosa Mexicana, påläggen är bra ballanserade mellan osten, köttfärsen, den starka smaken.

Jag brukar experimentera lite med mat, egna kryddningar och kryddor och så vidare.
Så till den här Grandiosa Mexicana har jag alltid Aioli på, Aioli är en sorts vitlökssås, smakar förjävla bra tillsammans med bla denna grandiosa mexicana!

Fick reda på att anledningen till att jag inte fick en höjning med mitt Metadon var pga jag ej har fyllt i ett sätt med formulär. Så det ska jag göra på måndag och sedan hoppas jag att jag får en höjning relativt snabbt, jag hoppas inte jag behöver vänta tills fredag nästa vecka om dom ska ta upp det på ronden också..

JA FYFAN vad jag gnäller om det här. I princip hela förra inlägget var ett gnällinlägg.
Jag tenderar att bli gnällig när det kommer till mitt kontrollbehov. När det sker saker som jag inte har någon kontroll över eller kan greppa tag i och förstå - så kan det hända att jag blir frustrerad.
Men nu är allt frid och fröjd, finns inte mycket mer att göra än att vänta in måndag.

(Grandiosa Mexicana)
(Aioli)
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar