torsdag 21 juli 2011

Entry 59: Jävligt fattiga tider

Bankkontot står tomt och gapar, jag väntar fortfarande på försäkringskassans beslut om min sjukskrivning.
Men jag klagar inte, jag är van att leva på existens minimum, det hade dock varit kul att kunna äta sig mätt någon gång i månaden.

Min inkomst har varierat, jag har inte direkt haft jobb att gå till så jag har fått förlita mig på andra inkomstkällor för att ha råd med narkotikan, alkoholen och de andra ting man måste ha för att överleva.

Uppenbarligen använder jag inte narkotika längre (i illegal mening) för då hade jag knappast suttit här och haft hybris över en journal/blogg..

Som tur är så är Metadonet gratis för mig, heh. ja det är sant.
Vi missbrukare i subutex och metadonprogrammen i Sverige kan skatta oss lyckliga då vi inte behöver betala för våran medicin som patienterna i tex. USA måste göra.
Subutex/Suboxone behandlingarna är faktiskt relativt dyra i USA, därför har många inte råd.

Men så är det med den saken, jag väntar på svar från försäkringskassan om min framtida ekonomi.

Utöver det så ska jag träffa min övervakare på fredag, ny övervakare som jag bara har träffat en gång men hon verkar väll vettig. Jag finner dock dom här övervakar "träffarna" torra och onödiga.
Jag kan se poängen med yngre personer som kanske är i början av sitt missbruk, då finns det en chans att fånga upp personen om man lyckas para ihop rätt person med rätt övervakare så det klaffar.

Men som i mitt fall då jag har ett långt register med flertalet narkotikabrott och ringa narkotikabrott och som har ett par år på nacken i den här "missbrukarvärlden" så finner jag det onödigt, det tar upp tid som kunde vara bättre spenderat både för mig och övervakaren i fråga.

Jag är inte den som går och tar en fika på något jävla fik. Jag har följt med någon flickvän ut nån kväll sådär men jag har aldrig kännt mig bekväm i den miljön. Jävligt skitnödig atmosfär.
Och jag orkar inte sitta och göra mig till, det kommer med andra ord märkas att jag inte njuter av att sitta där och dricka kaffe och prata om min bakgrund. Sedan får det bli som det blir.

Jag har ju även ett annat "program" som jag ska börja med som frivården har bestämt, detta också riktigt ointressant från min sida och det enda vi lyckas göra är att stjäla tid som kunde spenderats mycket bättre. Spara tiden åt någon som har nytta av liknande program.

Så är det med det. Nu orkar jag inte tänka mer på skiten det gör mig bara förbannad.
Ha det bra kamrater.
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar