fredag 22 juli 2011

Entry 60: Helg

Jävlar vad kvavt det är i luften, det åskade något förjävligt inatt. Jag vet inte riktigt vad fenomenet heter men blixten slår aldrig riktigt ner i marken utan den går som en båge upp i molnen och smäller till så hela himmelen blir vit. Stod på balkongen och njöt av visningen naturen bjöd på.

Det var riktigt så man vart bländad när det small till och jag vill nästan påstå att man kunde känna värmen från blixten när den slog nära en.
Jag filmade med mobilkameran men hur bra den än är (i ljusa förhållanden) så är den, mindre bra, i mörka. Så jag ska gå igenom materialet och hittar jag något så får ni ta del av en länk senare idag.

Idag har jag träffat min övervakare i all hast. Bilen rasade, eller den rasade inte utan det var hål i avgasröret så bilen lämnades in igår och som tur var så var den färdig idag så jag hann till det planerade mötet.
Hon verkar vara en helt OK övervakare, jag har haft 2 tidigare övervakningar så jag är familiär med processen och även medveten att alla övervakare skiljer sig i sina sätt att fortlöpa övervakningen.
Endel vill ha stenkoll så man ses en gång i veckan, andra är lite mer avslappnade som hon jag har nu verkar vara. (som tur är)
Så jag tror det blir bra.

Vidare efter mötet åkte jag till metadonkliniken och hämtade mitt metadon och benso för helgen.
Jag minns inte om jag nämnde det men jag står på 100mg Metadon nu, det var en välbehövd höjning så jag är nöjd och jag försöker känna efter om det håller mig bra nu eller om jag behöver gå högre redan nu.
Doseringsfrågan är inte så viktig för mig, det spelar mig ingen roll om jag står på 200mg eller 70mg, bara så länge dosen håller mig flytande och fungerar mot heroinsuget.
Det är lätt att bli psykologiskt lurad, lite så att man vill ha så stor dos som möjligt för man är orolig för att lägre doser inte ska hjälpa. Men jag tycker jag har rätt bra och stabil koll på det. Inget som oroar mig och jag har en bra kontakt med mitt program.

Jag ska ta och avsluta det här inlägget nu efter några sista ord.
Jag ska fundera lite kring vad jag kan ta upp för ämne här i journalen/bloggen, något att prata/skriva om som kan vara till nytta för andra också utöver mig. Får se.

Ikväll går grillen igång, kött mm, vitlökssås mm..

//MM

2 kommentarer:

  1. Tjena! och grattis till höjningen :) jag upplevde en skillnad i höjningen frn 90-100mg, och försök avvakta lite med att be om en till höjning direkt, gå in dig på 100 under ett par veckor, innan du tar ett nytt ebslut huruvida du ska höja.. skönt för dig o ta hem nu.. jag tar också hem helgerna, fast vi har olika sorter du o jag, jag har Pharmadone.. :) men sak samma metta som metta... hur upplever du mettat sen du slutade med allergi tabletten? :) aja hare bäst!

    SvaraRadera
  2. Tack! hehe
    Jag kan nog säga att steget från 90mg till 100mg kändes mer än 80 till 90. Jag vet inte om det är psykologiskt iom att 100 ser större ut eller om det faktiskt är en gräns där många känner en stor skillnad.

    Jag kommer definitivt gå in mig på den här dosen och ge den en chans innan jag börjar planera ytterligare en evetnuell höjning.

    Aprobå Lergiganen, det är svårt att säga.. jag upplever nog mer histaminer då det har kliat lite extra i ansiktet, men så kan det vara höjningen också. Det har snart gått 1 vecka sedan jag klippte bort Lergiganen. Jag kommer ge det iallafall 1 vecka till så får vi se. Jag lider inte direkt av att inte ha lergiganen utan det har flytit på bra utan så.

    Javisst är det skönt att få börja ta hem. Riktigt skönt!

    Ha det bra!
    //MM

    SvaraRadera