söndag 24 juli 2011

Entry 61: Dessa tider

Godmorgon kamrater,
Ja ingen har väll undgått "massakern" i Oslo och den sinnesförvirrade tomte som utförde den.
Jag tänker inte röra vid den potatisen, det finns redan tusentals med individer som tycker si och så om det hela över internet och TV jag känner inte att jag behöver ge mig in i det också.

Men jag kommer skriva det att mänskligheten har slutat förvåna mig, för länge sedan.
Det finns tusentals, miljoner individer med vridna idéer och visioner, merparten av dessa sätter aldrig planerna i verket.
Merparten sitter enbart på läktaren och hejar på medans andra (om möjligt) ännu mer sinnesförvirrade idioter utför "grovarbetet".

Man kan fråga sig när det gick fel och hur man ska hantera en individ som honom idag när han sitter där i cellen.
Ska man en dag låta honom gå som en fri man på stadens gator, eller ska man spärra in honom på livstid i någon vadderad cell och radera hans identitet ur namnregistret och låta långvården torka hans blöja.

Jag länkar vidare till Politiskt Inkorrekt för den som är intresserad.

http://politisktinkorrekt.info/2011/07/23/terrorn-i-oslo-detta-ar-den-misstankte-garningsmannen/
http://politisktinkorrekt.info/2011/07/23/terrordaden-i-oslo-direktsandning-fran-nrk/

Annars har helgen varit helt OK, god mat, sällskap och lång sovmorgon.

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar