lördag 6 augusti 2011

Entry 66: Dom kallar oss

Godmorgon

Jo jag träffade min övervakare idag, eller igår blir det då det faktiskt är lördag nu om man ska vara petig.
Jo jag träffade den här människan, det är inget fel på henne hon verkar vara en bra person. Jobbat med missbruksvård bland annat och  det första hon sa till mig var att jag skulle
använda henne som en resurs från första början.
Det var inget prat om missbruk med en baktanke vilket är skönt, man tröttnar lite till slut.

Jag har absolut inga problem att prata om mitt missbruk idag och jag kan vara relativt ärlig också utan att ha den där tanken som ligger och moler i bakhuvudet -"bränn nu inga broar".

Det där kalkylerande manipulativa tänket.

Jag finner bara situationen så onödig, hon har bättre saker hon kan göra och jag, ja mig spelar det inte så stor roll, jag kan spendera en timme på att prata om ditt och datt.
Men jag har inget kall om olika förpliktelser i dagen, jag tar den lite som den kommer.

Vad jag menar är att den här övervakningen och programet dom erbjuder är en sådan onödig process, jag står stadigt med hjälp utav mitt metadonprogram och jag har inga planer på att spendera mina dagar på någon allvarlig brottslighet.

Det som fick mig i den här situationen med övervakning med särskild behandling var ett stort misstag från min sida. Jag kan inte gå in på detaljer för jag vill vara lite anonym ivartfall.
Men jag kan säga som så att det var ett stort misstag och läser man det på papper så ser det kanske inte så "litet och onödigt ut" men vet man hela bilden så ser det annorlunda ut.
Och dom yrkade på fängelsedom.. hahe ja du kära vän.

Jag gick då på Suboxoneprogram men bytte i den vevan till Metadon.
Men men, det finns inte mycket till val utan det är bara att gå på träffarna, hålla sig i skinnet och försöka se lite glad ut och göra så i ett par 12 månader.

Jag väntar också på svar från försäkringskassan.. och vi vet alla som haft med den myndigheten att göra hur snabbt dom jobbar.

Ha en fin helg.
//MM

2 kommentarer:

  1. Hej MM!

    Du är alltså dömd till övervakning och/eller beroendebehandling för att du begått ett brott? Var det längesen? Du behöver inte svara om du inte vill så klart. Det är heller ingen hint om att du ska berätta vilket brott du är dömd för. Är mest nyfiken på ditt liv :) Soliga hälsningar J!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vill inte gå in på exakt när och hur det gick till, det får vänta till eventuella framtida blogginlägg.

    Men,
    jag kan säga att jag har ett digert register. Det mesta är rätt gamla saker.

    Mvh
    //MM

    SvaraRadera