måndag 8 augusti 2011

Entry 69: Nedåttjack..

Det här är en kontrast till mitt osammanhängande svammel i morse.
Imorse var jag pigg som en lärka, nu är jag trött.

OBS jag tog inget amfetamin imorse om du trodde det. Bilden är gammal, jag sitter inte med något dos framför mig. Inte ens några verktyg. För vad skulle jag med verktyg till, legitim orsak? Jag har ingen diabetes eller annan sjukdom som kräver injektioner.

Jag tycker väldigt starkt att verktyg (nål och pump) ska säljas fritt på apoteket i Sverige! OK, ha en åldersgräns på 18 eller 20 så inte småbarn springer in och köper verktyg på fyllan.
Alternativt sprututbyte i varje större stad, det ska vara lättillgängligt för missbrukare men inte tillgängligt för "9-5 människan".

För som läget är nu så återanvänder man sina verktyg flertalet gånger, i endel fall är nålarna såpass trubbiga så man måste trycka på rejält för att det ska penetrera huden..
Och för att inte tala om att dela verktyg.. det är oerhört vanligt idag iallafall den stad jag bor i. Och det är förjävligt att det inte finns alternativ att köpa nya verktyg och kassera in sina gamla använda istället för att överlåta dom till nästa missbrukare..

Stark kontrast, jag är trött som fan. Sov väll runt 6h men det är för lite
Gick upp cirka 1215, kollade min mail, drog på mig paltorna och tröck ner en macka med ägg och gurka, jagade ner den och "morgon medicinerna" med ett glas med apelsinjuice.
Sedan for jag iväg till metadonkliniken ivanlig anda, drack min dos, fick mina sobril och nu sitter jag hemma. Jag ska lägga mig i soffan och se om kan få lite vila.
Jag skriver tom detta entry  med enbart ett öga öppet.

När jag blir riktigt trött eller sliten så börjar ena ögat hänga (sk lazy eye) och blir jag oerhört ttrött eller sliten så börjar ögonen leva sitt egna liv.

Ha det fint alla!
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar