tisdag 9 augusti 2011

Entry 70: Prologue

Idag är det Tisdag den 9:e Augusti, igår den 8:e var sista dagen jag tog min dos av Efexor(Venlafaxin) som låg på 75mg.

Idag kommer jag inte att ta någon dos. Det här är det sista steget i en serie nedtrappningar som började vid 300mg och trappades snabbt ner till 75mg vilket jag nu legat på runt 3 veckor.

Det stod mellan att trappa ytterligare en gång, alltså halvera till 37,5mg och sedan klippa helt eller att hoppa direkt från 75mg till 0.
Min beroendeläkare som sköter mitt metadon och sobrilrecept, han sköter egentligen all sådan medicin som Lergigan, Theralen, metadon, sobril,
han tyckte att jag kunde hoppa direkt ifrån 75mg så jag följer hans råd.

Jag känner mig relativt säker och stabil så det ska inte vara några problem. Jag kommer föra journal som vanligt varje dag och rapportera vad som händer.
Jag kan nog förvänta mig viss ångestpådrag men jag är förberedd.

Det kommer nog inte märkas av imorgon, det tar nog 1 dag eller 2 innan nivån av Venlafaxin sjunkit såpass mycket att det är kännbart då Venlafaxin stannar kvar relativt länge i kroppen och jag har gått på den i ett par år så det har ju byggts upp depåer.

Men fyfan det ska bli så jävla skönt att bli av med den här jävla medicinen!
Eller jag har inget emot Efexor/Venlafaxin, den gjorde sitt jobb, den behandlade min depression riktigt bra. Men man betalar ett pris och det är att man blir nollad.
Sinnena och humöret är på 0 ständigt.

Så, vi får se, hur det går.
peace
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar