onsdag 10 augusti 2011

Entry 71: Dag 1 utan Venlafaxin

Så idag (igår) var första dagen utan min Venlafaxin. Och som jag redan misstänkte så känner jag ingen skillnad ännu, som jag skrev igår så kommer det ta ett par 2 dagar innan depåerna i kroppen börjar tömmas under den "konstanta nivån" och då börja visa symptom.

Så dag 1 - ingen skillnad alls.

Idag har jag varit lite piggare, kanske för att jag fick lite mera sömn. Jag behöver verkligen mer sömn. Bara det att jag skriver om min sömn är ett tecken på att jag behöver mera sömn.

Jag har ju inte tagit några av mina Lergigan på ett par veckor nu! Jag kommer inte exakt ihåg hur många veckor det var sedan sist, jag kan kolla upp det för jag skrev ett inlägg om det men jag orkar inte, det spelar inte så stor roll - det var iallafall ett bra tag sedan, en månad kanske.

Jag har en nästan full 100-burk, har väll tagit 10st totalt kanske så jag har ju om jag skulle känna att jag ville ta dom igen. Meningen var ju den att jag pratade med en som gav mig rådet att avstå från Lergiganen så skulle Metadonet fungera bättre.

Nu minns jag ju givetvis inte hur det känns MED Lergigan så jag kan varken säga bu eller bä hehe men vi får se jag lär väll ta ett par någon dag och märka skillnaden.
Det jag ville komma till, jag undrar hur Theralen står sig med Metadonet. Jag har någonstans hört att man helst inte ska använda Theralen på en daglig basis.. jag kan inte minnas argumenten varför.
Så om någon vet något om Theralen i relation med Metadon eller Theralen rent allmänt får gärna skriva eller skicka email.

Jag tar ju 2ml Theralen varje kväll för att sova och har så gjort i... drygt 2år kanske.

Ha en bra Tisdag,
//MM

(Min ask med Venlafaxine)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar