fredag 12 augusti 2011

Entry 73: Så lätt

Jag satt och funderade över dom vägar jag tagit i livet.

Vad som ständigt dyker upp när jag går in i dom tankarna är hur lätt det kunde ha gått på andra sätt.
Jag menar hur lätt jag kunde sitta i fängelse idag, ännu ett litet snesteg så kunde jag idag sitta där.

Jag vet att det inte går att tänka sig när man lever ett "normalt" liv. Det är enklare för mig att verkligen kunna reflektera kring det för jag har ändå vart i kontakt med polis så pass mycket i mitt liv och skulle jag bara ha gjort lite andra val så kunde jag lätt kunna sitta av ett flerårigt straff.

Det får en att fundera över, det låter jävligt löjligt och pretentiöst, men dom små sakerna i livet som man ska vara glad för och verkligen ha i tankarna varje dag. Lägga märke till dom små detaljerna.

Efter sjukhuset och hela den biten är jag bestämd över att ta det lugnare nu och jag har absolut ingen lust att sitta och ruttna bort i fängelse eller i en kvart med nålen i armen.
Båda vägarna är lika jävla dana. Samma sak.

Jag funderar, hur ska man kunna vända det här till något positivt så man inte krossas av allt när man väl vänder på sitt liv till det motsatta.
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar