lördag 13 augusti 2011

Entry 74: Dag 3, Venlafaxinfri.

Comrades

En helt och hållet ointressant fredag, lagade tacos och åt och har suttit vid datorn och kollat på youtube videor och kikat på ett par avsnitt ur Lockup dokumentärserien.
Jag vill gärna hitta en ny dokumentär, jag har sätt dom flesta dokumentärer som berör drogmissbruk.

Jag fascineras fortfarande över narkotikans inverkan på människor och hela den processen så jag tycker om att kolla på dessa dokumentärer.
Förstå mig rätt, jag befinner mig inte i något smekmånadsstadie och tycker narkotika är det roligaste på jorden. Det kan vi nog konstatera om du har läst mina inlägg att det gör jag inte.
Jag tycker bara om att arbeta med människor (och mig själv) som har missbruksproblematik.

Det finns en dokumentär som jag har läst lite om ett tag nu, den heter Union Square.
Jag har inte hittat den någonstans att hitta på nätet (jaja) och jag har inte heller fått kontakt med företaget bakom dokumentären. Jag var i kontakt med en person som påstod att den fanns att köpa på Apples Itunes men jag hittar den inte där så det kanske beror på att jag sitter i Sverige och han i USA och dom har olika listor, vad vet jag.

Om du som läser detta sitter och trycker på den eller vet vart man kan hitta den, skriv gärna så är jag skyldig dig en!

Vad beträffar Venlafaxinet så har jag inte direkt kännt några symptom. Det verkar som att jag tillhör den lyckliga skara som inte får dessa överjävliga abstinenssymptom.
Det är ärligt talat inte första gången, jag har kunnat använda Subutex eller Suboxone dagligen i 1år i sträck och slutat cold turkey utan att få några värre abstinenssymptom än förhöjd ångest.
Jag vet inte varför det är så, jag är sannerligen inte immun mot opioidabstinens det kan jag lova efter flertalet heroinabstinenser från helvetet som fortfarande är färska i minnet.

Jag minns vad för tv-program som gick på TVn ifrån min första heroinabstinens, jag minns vilka kläder jag hade på mig och hur vädret var. Det är lustigt, när man går igenom såpass starka och jobbiga perioder i livet så tenderar man att memorisera dom små detaljerna.

Ha en fin helg,
//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar