tisdag 23 augusti 2011

Entry 81: Take home & att åka kommunalt

Jag fick idag beviljat ännu en dag då jag får ta med mig medicin hem så jag slipper gå till kliniken.
Så imorgon(idag onsdag) så slipper jag åka iväg, jag har en flaska metadon ståendes samt ett par apodospåsar Sobril.

Jag fick för ett bra tag sedan tipset att sluta ta mina Lergigan samtidigt som Metadonet då Lergigan(Promethazin) skulle förstöra effekten något.
Jag har alltid sätt på Lergigan (och alla andra antihistaminer) som en väldigt lätt "opioid potentierare", som bensodiazepiner eller barbiturater fast i mycket, mycket lättare form.

Men börjar man fundera kring vad antihistaminer gör, dom motverkar histminfrisättningar i kroppen och opioider frisätter histamin, det är därför man börjar klia och stickas av opioider.
För dom flesta (mig inräknat) tar man helt väck dessa "bieffekter" så känns det som att opioiden fungerar lite sämre än vanligt.
'
Det är en anledning till att avstå antihistaminer, men det är inte hela historian, jag har läst någonstans att Promethazin ska motverka upptaget av Metadon.
Och det är just den anledningen som ska vara huvudanledningen till att inte använda Lergigan tillsammans med Metadon.

Jag kan dock inte svära upp och ner att det verkligen ligger till så.. det är något jag måste ta reda på mycket mera information om.
Iallafall så har jag avstått från att använda mina Lergigan i ett par månader nu måste det vara.
Och idag vid 1800 slängde jag i mig 2st 25mg Lergigan, jag tänkte vafan jag har kännt mig så jävla omotiverad till allt på senare tid så allt för att kunna pressa ut lite extra ur Metadonet och några mängder benso eller barbiturater har jag inte tillgång till förrutom mina Sobril. Och även om jag hade det så vetifan om jag hade tagit.. jag vet inte.

Men, lergiganen verkar ha fungerat rätt bra. Vart något mer harmonisk och är fortfarande lite mer harmonisk än igår eller imorse.
Nu tog jag ju Lergiganen ca 5h efter Metadondosen så kroppen hade god tid på sig att ta upp Metadonet så jag tror inte det påverkade det negativt, snarare positivt som en lite boost då båda verkar sederande.

Jag tror grejen är att inte knapra en massa antihistaminer hela dagarna långa för då kan upptaget av Metadon störas. (Återigen jag ska forska mer om detta så jag inte sitter och ljuger och ger missinformation)

Har ni några synpunkter på Lergigan(Promethazine) och Metadon (eller opioider generellt) så skriv gärna eller kontakta mig på annat sätt.
Och du som gav mig tipset får gärna också skriva och kanske ge lite info varför man ska avstå.

Vi avslutar där för idag.
Idag har vart en bättre dag.

Ja visst ja, jag var tvungen att åka kommunalt idag hem då jag inte hade någon skjuts eller annat färdmedel. Jag kan börja med att säga att jag har åkt Mycket kommunalt i mina dagar då jag inte (lagligt sätt) får köra bil. Vilket å andra sidan sällan har hindrat mig från att sätta mig bakom ratten.
Jag är inte per automatik en dålig bilförare bara för att staten och samhället kräver ett körkort -
som jag ej har i min ägo eller ens på papper.

Dom kan köra upp sina papper, jag kör när jag känner för det och jag har varken torskat för det eller varit med om en enda olycka under.. 10år.
Skit i det det är en annan diskussion.

Jag åkte kommunalt hem och bussen var, smockfull! resenärer (jag inräknat) fick stå upp för det fanns inga platser kvar. Det är sånt som får mitt blodtryck att gå i taket. Varmt, ont i ryggen och en hög med pubertala ungdomar som har vart i skolan.. det tär på den gamla nerven ibland.

Individer som anser sig vara för "fina" för att åka kommunalt är patetiska stolpskott som gärna kan få återgå till sina inavlade liv.
Det positiva i det är att jag slipper se idioterna när jag väl åker kommunalt.

Förstå mig rätt, jag föredrar helt klart att åka motorcykel, bil eller tom vanlig cykel(bara det är rimliga avstånd) framför en svettig buss  men jag anser mig inte vara för "fin i kanten" för kommunalt.

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar