tisdag 25 oktober 2011

Entry 107: Röka en hövding

http://www.youtube.com/watch?v=ls0ZlaiefXY

Den sätter väll tonen i det här inlägget.
Jag har aldrig varit någon hardcore rökare, visst under dom perioder då jag enbart drack alkohol daligen så rökte jag även cannabis dagligen på kvällen eller natten.

Cannabis och alkohol går hand i hand för mig, jag blir pigg och får energi av alkoholen och cannabisen fungerade som en sömnedicin under många års tid.

Men jag blir oerhört introvert och jävlig av cannabis därför rökte jag alltid på natten innan jag skulle sova.
Rökte jag på dagen i någon park tex så var jag sängliggandes ett par timmar frammåt för jag blev så jävla trött och introvert.

Visst ren sativa kan få mig relativt vaken men det har aldrig varit så att jag har kunnat avnjuta en rök och sedan åka och utföra ärenden, jag ligger heldre kvar på soffan och chillar.
Det är närmare 2år sedan jag rökte senast, jag hade fått tag på en kontakt som sålde oerhört bra gräs, jag har förövrigt alltid föredragit gräs framför brass.

Gräs smakar mycket godare och skapar för mig inte ett lika tungt kroppsrus som brass gör. (Varierar ju givetvis mellan olika strains)
Men generellt så skapade brass mycket tyngre kroppsrus än gräs.

Jag fick tag på den här kontakten men inte långt efter så vart jag haffad av blåvit och hade husransakan och hela den baletten och stod mellan valet att söka hjälp för mitt narkotikamissbruk eller hamna i fängelse.

Jag har inget mot Cannabis, jag tycker vi ska ta till vara på dens medicinska egenskaper men man måste också vara väldigt noga med vilken patientgrupp som kan utnjyttja den typen av medicin.
Jag tycker inte att någon som upplever ångestproblematik nödvändigtvis slussas vidare till medicinskcannabis. Det måste vara ett av dom sista stegen man tar när man har uteslutit all annan form av behandling. (Med vissa undantag givetvis)

Samtidigt tycker jag att hela debatten om alkohol vs cannabis är oerhört tröttsam. Båda är berusningsmedel och båda går att missbruka, båda kan ha stora konsekvenser för individen.
Cannabis är inte någon mirakelmedicin.

Jag måste erkänna att vissa dagar är jag oerhört sugen på en fet, det skulle ju vara så jävla fint att röka en hövding och ligga på soffan och bara ta det lugnt för en dag.
Vi får väll se när medicinsk cannabis kommer hit.

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar